آشپزی

طرز تهیه پودر لبو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پودر لب

پودر لیپو یا چغندر یکی از انواع ادویه ها و رنگ های طبیعی است که در تهیه انواع غذاها و محصولات غذایی مورد استفاده قرار می گیرد تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه پودر لب برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم پودر لب
چغندر 1 کیلوگرم

طرز تهیه پودر لب

مرحله اول

برای تهیه پودر لیپو مارکت ابتدا چغندر را پوست گرفته سپس با رنده درشت رنده می کنیم. سپس یک دستمال تمیز جلوی آفتاب پهن می کنیم و چغندر رنده شده را روی حوله پهن می کنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که چغندر رنده شده را باید روی پارچه پهن کنیم تا زودتر خشک شود و احتمال کپک زدن به حداقل برسد. حالا هر چند ساعت یکبار چغندرهای رنده شده را زیر و رو می کنیم تا زودتر خشک شوند.

سطح سوم

توجه داشته باشید که زمان خشک شدن چغندر به شدت نور خورشید بستگی دارد و معمولا بین یک تا یک روز زمان می برد تا کاملا خشک شود. البته راه های دیگری نیز برای سرعت بخشیدن به کار وجود دارد.

مرحله چهارم

اولین روش استفاده از بخاری است. آهک رنده شده را داخل تابه فلزی می ریزیم و روی اجاق یا بخاری می گذاریم تا کاملا خشک شود. البته با این روش ممکن است رنگ چغندر کمی تغییر کند.

مرحله پنجم

روش بعدی استفاده از فر است. در این روش فر را با کمترین درجه روشن می کنیم تا کاملا گرم شود سپس آن را خاموش می کنیم. سپس چغندر رنده شده را داخل تابه می ریزیم و در فر می گذاریم.

مرحله ششم

در فر را نیمه باز می گذاریم و می گذاریم چغندرها خشک شوند. در آخر چغندر را به هر شکلی خشک می کنیم و در آسیاب می گذاریم تا کاملا پودر شود سپس در ظرف درب دار می گذاریم و در کمد نگهداری می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا