آشپزی

طرز تهیه پودینگ زبرا +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پودینگ گورخری

پودینگ زبرا یکی از دسرهای بین المللی خوشمزه است که بافتی بسیار نرم و لطیف دارد تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه پودینگ گورخری برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای قهوه رنگی
آب انگور 1 فنجان
اب 2 لیوان
ارد 2 قاشق غذاخوری چاشنی
کره 20 گرم
مواد لازم سفید است
شیر نر 3 فنجان
قند ½ فنجان
ارد 2 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 1 قاشق غذاخوری
وانیل 1 قاشق غذاخوری
کره 20 گرم

طرز تهیه پودینگ گورخری

مرحله اول

برای تهیه پودینگ گورخری خوشمزه در ابتدای کار مخلوط قهوه ای را آماده می کنیم، برای این منظور آب انگور را به همراه آب و آرد در قابلمه مناسبی می ریزیم سپس با همزن دستی خوب هم می زنیم.

مرحله دوم

وقتی مواد کاملا یکدست شد و گلوله های آرد باز شد، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مدام هم می زنیم تا مخلوط قهوه ای به غلظت فرنی برسد، سپس کره را در اواخر پخت به این قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم.

سطح سوم

حالا ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی خنک شود. بعد از آن به سراغ تهیه کیک اسفنجی سفید می رویم و شیر را به همراه شکر و آرد و نشاسته ذرت در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا با همزن دستی مواد رو خوب هم میزنیم تا مخلوط شیر کاملا یکدست بشه و بعد گلوله های آرد و نشاسته ذرت باز میشه. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید هنگام پخت دو رنگ دسر، دما باید بسیار ملایم باشد تا آرد و نشاسته ذرت خوب بپزند و بوی خامی آن ها از بین برود. وقتی خامه سفید به غلظت قهوه ای رسید، کره و وانیل را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا خوب مخلوط کنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید. در این مدت هر از چند گاهی مخلوط قهوه ای را هم می زنیم تا روی آن نچسبد سپس وقتی مخلوط سفید ولرم شد ظرف مناسب و عمیقی را انتخاب می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مقداری از مخلوط سفید را داخل کاسه بریزید و مقداری از مخلوط قهوه ای را روی آن بریزید سپس به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد دسر تمام شود. سپس ظرف را در یخچال قرار دهید تا دسر کاملا سفت شود.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید که به دلیل وجود روغن نیازی به چرب کردن قالب نیست. بعد از 6-7 ساعت ظرف را از یخچال خارج کرده سپس دسر را دوباره در ظرف مورد نظر قرار دهید و روی آن را با شکلات خرد شده تزئین کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا