آشپزی

طرز تهیه پودینگ کدو حلوایی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه پودینگ کدو حلوایی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه پودینگ کدو حلوایی

پودینگ کدو حلوایی یکی از انواع دسرهای خوش طعم و لذیذ است که با روش های مختلف و مواد متنوع تهیه می شود. این دسر شیک که بسیار راحت درست می شود، بافتی سبک و لطیف دارد، برای پذیرایی و مهمانی مناسب است و طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه پودینگ کدو تنبل به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
پوره کدو تنبل 1 فنجان
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
قند نصف فنجان
شیر نر 2 لیوان
کرم رنگ 2 قاشق غذاخوری
پودر زعفران کافی
پودر هل کافی
وانیل کافی
پودر پسته یا پودر نارگیل برای تزیین هر کدام 1 قاشق غذاخوری
گردو آسیاب شده و فندق آسیاب شده برای تزیین هر کدام 1 قاشق غذاخوری
خلال بادام برای تزئین 1 قاشق غذاخوری
برگ رزماری برای تزئین کافی
شکلات چیپسی و ترافل های رنگی برای تزیین به مقدار مورد نظر

طرز تهیه پودینگ کدو حلوایی

مرحله 1: کدو تنبل را خرد کرده و دانه ها را جدا کرده و پوست آن را بگیرید

ابتدا کدو را به قطعات کوچکتر برش دهید و از دانه ها پاک کنید سپس پوست کدو را بگیرید و به قطعات کوچکتر برش دهید تا زودتر بپزند سپس در قابلمه یا تابه ای بریزید و کمی آب اضافه کنید.

مرحله 2: روی کدو حلوایی آب بریزید و آنها را بجوشانید

سپس در تابه یا قابلمه را بپوشانید، تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و بگذارید کدوها خوب بپزند و بافت آنها کاملا نرم شود، بعد از حدود 1 تا 2 ساعت کدوها خوب پخته و کاملا نرم می شوند، بعد از این مدت ظرف را از روی اجاق گاز بردارید. حرارت.

مرحله 3: کدو تنبل را پوره کرده و شیر را با نشاسته ذرت مخلوط کنید

سپس درب آن را بردارید، کدوها را با چنگال فشار دهید، پوره کرده و کاملا له کنید، سپس کنار بگذارید، سپس مقداری شیر در ظرفی بریزید، نشاسته ذرت را اضافه کنید، مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شده و بافت یکدست و یکدستی به دست آید.

مرحله چهارم: کناره مخلوط را روی اجاق بگذارید و شکر را به مواد اضافه کنید

وقتی شیر و نشاسته ذرت با دست به شکلی در آمد که ذرات نشاسته به صورت گلوله داخل کاسه باقی نماند سپس کاسه همزن را روی حرارت ملایم قرار دهید و شکر را به آن اضافه کنید و با قاشق یا همزن دستی مخلوط کنید. تا زمانی که شکر در شیر حل شود.

مرحله 5: پوره کدو تنبل و خامه صبحانه را به مخلوط اضافه کنید

در این مرحله مخلوط مواد را مدام هم می زنیم تا ته نگیرد و کم کم غلیظ نشود سپس پوره کدو حلوایی را به مخلوط مواد اضافه کرده، هم می زنیم تا خوب با هم ترکیب شوند و با دست بافتی به دست آید، سپس کمی خامه برای افزودن صبحانه به مخلوط

مرحله ششم: پودر زعفران را به مواد اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید

مخلوط را مدام هم بزنید تا خامه صبحانه کاملا با بقیه مواد ترکیب شود و بافت مخلوط نرم و یکدست شود سپس مقداری پودر زعفران را بنا به ذائقه و ذائقه خود به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ و عطر طعم زعفران بازی در او.

مرحله هفتم: پودر هل و وانیل را به مخلوط اضافه کنید و با هم مخلوط کنید

سپس به سلیقه خود مقداری پودر هل را که از قبل آماده کرده اید به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا عطر آن به مواد پخش شود، سپس مقداری وانیل به مخلوط مواد اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود. مواد را با هم مخلوط کرده و مزه دار کنید.

مرحله هشتم: مخلوط مواد را هم زده و از روی حرارت بردارید

سپس مخلوط مواد را حدود 2 تا 3 دقیقه روی حرارت ملایم هم بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط شوند و با دست بافتی به دست بیاید، سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس مقداری از مخلوط را اضافه کنید. مواد را در ظروف مناسب بریزید.

مرحله نهم: کناره های پودینگ ها را در یخچال بگذارید و کنار بگذارید

وقتی مواد داخل ظروف کاملا خنک شد آنها را در یخچال قرار دهید تا پودینگ کاملا سرد شود، جا بیفتد و طعم بهتری پیدا کند، پس از گذشت مدت زمان ظرف پودینگ را از یخچال خارج کنید، سپس آنها را با طعم پر کنید و به دلخواه تزئین کنید. .

مرحله 10: پودینگ کدو تنبل را به دلخواه تزئین کنید

برای تزیین پودینگ ها می توانید از پودر نارگیل، پودر پسته، گردوی خرد شده، فندق خرد شده، شکلات چیپسی، ترافل گل و برگ رزماری استفاده کنید. پودینگ ها را به دلخواه تزیین کنید. سرگرمی روز پودینگ کدو حلوایی را به عنوان یک دسر خوشمزه و شیک که طرفداران زیادی برای پذیرایی و مهمانی دارد با انواع دارچین و تاپینگ سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا