آشپزی

طرز تهیه پکوره میکس +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مخلوط پاکورا

پکور میکس یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پکور میکس را در ادامه مطلب ببینید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد پرکننده
سیب زمینیها 4 عدد
زنجبیل تازه ½ قاشق چایخوری
فلفل سبز 1 قطعه
زردچوبه ⅛ قاشق چایخوری
فلفل قرمز ¼ قاشق چایخوری
نمک ¼ قاشق چایخوری
مواد لازم برای رویه
اب ½ فنجان
جوش شیرین 1 پنس
آرد نخودچی ½ فنجان
آرد برنج 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه ¼ قاشق چایخوری
فلفل قرمز ¼ قاشق چایخوری
نمک کافی

طرز تهیه مخلوط پاکورا

مرحله اول

برای تهیه میکس پاکورای خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را شسته سپس در ظرف مناسبی با آب قرار می دهیم. حالا قابلمه را روی اجاق بگذارید و بگذارید سیب زمینی ها کاملا بپزند.

مرحله دوم

وقتی سیب زمینی ها پخته شد، آن ها را از قابلمه خارج کنید، سپس پوست آن ها را بگیرید. حالا سیب زمینی ها را در ظرف مناسبی بریزید و با چرخ گوشت خوب بکوبید تا پوره شود.

سطح سوم

حالا زنجبیل تازه را همراه با فلفل سبز با دندانه های ریز رنده شده رنده می کنیم سپس زردچوبه و فلفل قرمز و نمک را به کاسه پوره سیب زمینی اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

سپس 2 قاشق آرد نخودچی را جدا کرده و با کمی نمک مخلوط کرده و کنار بگذارید. حالا باقی مانده آرد نخودچی را به همراه آب، جوش شیرین، آرد برنج، زردچوبه، فلفل قرمز و کمی نمک در ظرفی بریزید.

مرحله پنجم

حالا مواد را در ظرف خوب مخلوط می کنیم تا مخلوط نسبتا غلیظی به دست آید. پس از آن یک عدد سیب زمینی به اندازه تخم مرغ را از مخلوط پوره شده جدا کرده و خوب فشار می دهیم و به شکل رول در می آوریم.

مرحله ششم

در این مرحله ابتدا پاکوراها را در مخلوط آرد نخودچی و نمک میغلطانیم تا کاملا سطح آنها را بپوشاند. حالا پاکوراها را در کاسه سس غلیظ فرو کنید و بگذارید کاملا خیس بخورد سپس بیرون بیاورید.

مرحله هفتم

حالا به همین ترتیب پاکورا را برای سرخ کردن آماده می کنیم. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و به اندازه کافی روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید تا پاکوراها در آن فرو بروند و خوب داغ شود.

مرحله هشتم

وقتی روغن خوب داغ شد پاکوراها را به آرامی داخل روغن بریزید و بگذارید کاملا سرخ و طلایی شوند.

مرحله نهم

وقتی پاکوراها کاملا از چربی اضافی خارج شد، آنها را در ظرفی که می خواهیم می چینیم. توجه داشته باشید که اگر روغن اضافی از پاکورا پاک نشود، بافت آنها نرم شده و بافت ترد خود را از دست می دهد. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا