آشپزی

طرز تهیه پیازچه پلو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پیازچه برای پلو

پیازچه پلو یک غذای خوشمزه و ساده است که می تواند یک غذای متفاوت و خوش رنگ برای خانواده شما باشد. این دستور غذا با استفاده از مواد اولیه در دسترس، یک وعده غذایی کامل و مغذی را تضمین می کند. با هم این غذای خوشمزه را درست می کنیم.

برای تهیه پیازچه برای پلو ابتدا پیازچه را بشویید و خرد کنید. برنج را با نمک خیس کرده و مرغ را از استخوان جدا کرده و با ادویه، پیاز خرد شده و سیر له شده مزه دار می کنیم و می گذاریم در یخچال بماند. سپس مرغ را در روغن تفت دهید و فلفل و پیاز را اضافه کنید. برنج را جداگانه بجوشانید سپس کف قابلمه کمی روغن بریزید و لایه های برنج و مخلوط مرغ و پیازچه را بچینید و در آخر برنج را بپزید. غذای ساده و خوش طعم، کامل و رنگارنگ برای خانواده!

محتویات اصلی اندازه ی
برنج 2 فنجان
پیازچه خرد شده 3/4 فنجان
سینه مرغ بدون استخوان و پوست 250 گرم
فلفل دلمه ای خلال شده 1 قطعه کامل
مواد دیگر اندازه ی
پیاز خرد شده 1 عدد وسط
سیر له شده 3 قرص
زعفران آب پز کافی
نمک و فلفل کافی
زردچوبه کافی

طرز تهیه پیازچه برای پلو

مرحله 1: پختن پیاز و برنج

ابتدا پیازها را خوب بشویید و لایه نازک پوست شیشه ای آنها را جدا کنید. سپس سر و ته پیاز را جدا کرده و به اندازه دلخواه برش دهید. در این مدت برنج را با کمی نمک حدود یک ساعت خیس کنید تا آماده بپزد. خیساندن برنج به طعم بهتر برنج کمک می کند و در هنگام پخت نرم تر می شود.

مرحله 2: مرغ را آماده و چاشنی کنید

سینه های مرغ بدون استخوان و بدون پوست را آماده کرده و به صورت مکعبی یا نواری برش دهید. مرغ خرد شده را در ظرفی بریزید، ادویه هایی شامل نمک، فلفل و زردچوبه را به همراه پیاز خرد شده و سیر خرد شده اضافه کنید و کمی زعفران پخته شده را هم بزنید. این مخلوط را حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ به خوبی طعم دار شود.

مرحله 3: مرغ و سبزیجات را سرخ کنید

یک ماهیتابه بزرگ را با کمی روغن گرم کنید و مرغ مزه دار شده را با پیاز و سیر تفت دهید. وقتی رنگ مرغ شروع به تغییر کرد، فلفل های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند. در آخر پیاز خرد شده را اضافه کنید و همه مواد را چند دقیقه دیگر تفت دهید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند.

مرحله 4: پختن و آماده کردن برنج

برنج خیس شده را در قابلمه بزرگی بریزید و با آب کافی بجوشانید. بعد از اینکه برنج به جوش آمد و کف آن برداشته شد، کف را از آن جدا کنید تا برنج شفاف‌تر شود. سپس برنج را آبکشی کنید تا با مواد آماده شود.

مرحله 5: پلو را لایه لایه و خورش می کنیم

کف قابلمه ای که پلو را در آن می پزید کمی روغن بریزید و در صورت تمایل می توانید نان یا سیب زمینی بچینید. سپس یک لایه برنج پهن کنید و روی آن را با مقداری از مخلوط مرغ و پیاز بپوشانید. این کار را تا آخرین لایه تکرار کنید. در آخر دم پز را در قابلمه گذاشته و برنج را به مدت 45 دقیقه بخارپز کنید.

مرحله 6: پیازچه را سرو کنید

پلو بعد از دم کشیدن کامل آماده سرو است. پیازهای پلو را در بشقاب دلخواه بچینید و در صورت تمایل با ماست یا سالاد شیرازی سرو کنید. این غذا با طعم دلچسب و طعمی که از ترکیب پیازچه و مرغ به دست می آید، می تواند یک غذای کامل و سیر کننده برای شما و خانواده تان باشد. نوش جان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا