آشپزی

طرز تهیه پیاز چغرتمه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت پیاز

پیاز چیغارتمه یکی از غذاهای لذیذ، خوش طعم و اصیل گیلانی است که با کمترین مواد موجود بسیار آسان درست می شود، پیاز چیغارتمه را می توانید به روش های مختلف تهیه کرده و از آن برای سرو یک غذای محلی استفاده کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز پخت پیاز برای سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
پیاز درشت خرد شده 3 عدد
جوجه کافی
یک تخم مرغ 3 تا 4 عدد
نمک و زردچوبه کافی
فلفل کافی
دارچین 1/2 قاشق چایخوری
گردوی خرد شده برای تزیین کافی
ریحان، شوید و نعناع تازه برای تزیین کافی

طرز پخت پیاز

مرحله 1: ادویه ها را به مرغ ها اضافه کنید و آنها را بپزید

ابتدا تکه های مرغ را در قابلمه ای بریزید و مقداری آب روی آن ها بریزید سپس مقداری زردچوبه و نمک به مرغ ها اضافه کنید و در قابلمه را ببندید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا حدود 1 تا 2 ساعت بعد مرغ ها پخته و آماده شوند.

مرحله 2: مرغ های پخته شده را سرخ کنید

بعد از اینکه مرغ ها خوب پختند، قابلمه را از روی حرارت بردارید، داخل تابه ای روغن بریزید، روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس تکه های مرغ را در تابه با روغن داغ سرخ کنید تا کاملا طلایی شوند. .

مرحله 3: پیاز را خرد کنید

سپس مرغ ها را برگردانید تا از طرف دیگر هم سرخ شوند، سپس مرغ های سرخ شده را از ماهیتابه خارج کرده و در ظرف دیگری بریزید، سپس پیاز را پوست گرفته، بشویید و خلالی کنید، سپس به همان تابه کمی روغن اضافه کنید. بیرون ریختن

مرحله چهارم: پیاز را سرخ کرده و زردچوبه را اضافه کنید

تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود سپس پیازهای خرد شده را در تابه بریزید و در روغن تفت دهید تا سبک و شفاف شود سپس کمی زردچوبه به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ زردچوبه شود. باز می شود و پیاز طلایی می شود.

مرحله 5: ادویه ها و تخم مرغ ها را آسیاب کنید

سپس طبق ذائقه خود کمی نمک و پودر دارچین و فلفل سیاه به پیاز اضافه کنید و خوب تفت دهید تا عطر دارچین پخش شود سپس در ظرف دیگری تخم مرغ ها را بشکنید و همزمان به پیاز اضافه کنید.

مرحله 6: مرغ و آب مرغ را اضافه کنید

سپس تخم مرغ ها را هم زده و در تابه را ببندید تا کمی بپزد، وقتی تخم مرغ ها هنوز آب می خورند و خیلی سفت نشد، مرغ سرخ شده را به مواد اضافه کنید، مقداری از آب مرغ باقیمانده از پخت مرغ را اضافه کنید.

مرحله هفتم: مرغ ها را با مواد باقی مانده بپزید

سپس در تابه را ببندید، اجازه دهید مرغ ها با مخلوط مواد کمی بپزند و سفت شوند، در این مرحله عطر و طعم همه مواد کاملا با هم مخلوط می شود.پس از آماده شدن پیازها، تابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید بماند. خنک است

مرحله هشتم: پیازها را تزئین کرده و سرو کنید

سپس پیاز را در ظرف مناسبی بریزید، روی آن را با مقداری گردوی آسیاب شده، چند برگ نعناع، ​​ریحان و شوید تازه تزیین کنید، سپس این غذای خوشمزه را با برنج زعفرانی، سالاد، ترشی، دارچین و تزیینات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا