آشپزی

طرز تهیه پیتزا اسفناج و روکولا بسیار خوشمزه با رسپی ساده در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پیتزا اسفناج و آرگولا

پیتزا اسفناج و آرگولا یک غذای خوشمزه و سالم است که ترکیبی از طعم های متنوع و مغذی را ارائه می دهد. این پیتزا با مواد تازه و خوشمزه ای مانند اسفناج، آرگولا، پنیر خامه ای، موزارلا و پارمزان همراه با سبزیجات و طعم غنی خردل و سس چیلی درست می شود. این پیتزا برای کسانی که به دنبال یک غذای سبک اما دلچسب هستند عالی است.

برای تهیه پیتزا اسفناج و روگولا ابتدا فر را گرم کنید و اسفناج و روگولا را بپزید. اسفناج را با کمی روغن زیتون و نمک خورش می دهیم. سپس مخلوط پنیر خامه ای، خردل، سس چیلی و سیر له شده را با اسفناج سرخ شده مخلوط کرده و روی خمیر پیتزا پخش می کنیم. پنیر موزارلا و گوجه فرنگی های نصف شده را به آن اضافه کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت 30 دقیقه بپزید. در آخر پیتزا را با آرگولای تازه تزیین کرده و سرو کنید.

عناصر اندازه ی
سیر 1 قرص
پنیر خامه ای 2 قاشق غذاخوری
سس فلفل سبز چیلی 2 قاشق غذاخوری
موزارلا و پارمزان 200 گرم
نمک 1 قاشق چایخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
گوجه گیلاسی 4 عدد
خردل 2 قاشق غذاخوری
اسفناج 400 گرم
آرگولا 100 گرم

طرز تهیه پیتزا اسفناج و آرگولا

مرحله اول: فر و مواد را آماده کنید

قبل از هر کاری فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. در همین حین اسفناج و روگولا را با دقت تمیز کرده و بشویید و در آبکش بریزید تا خشک شود. سپس اسفناج ها را روی تخته برش ریز خرد کنید. سیر را پوست گرفته و له کنید و گوجه گیلاسی را از وسط نصف کنید.

مرحله 2: اسفناج را تفت دهید

در تابه ای مناسب مقداری روغن زیتون گرم کنید و اسفناج خرد شده را به آن اضافه کنید. کمی نمک بپاشید و اسفناج را به مدت 3 دقیقه تفت دهید تا نرم شود. بعد از برشته شدن، ظرف را از روی حرارت بردارید.

مرحله 3: خمیر پیتزا را آماده کنید

در یک کاسه بزرگ، پنیر خامه ای، خردل، سس چیلی و سیر له شده را با هم مخلوط کنید. با همزن دستی یا چنگال مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود. سپس اسفناج تفت داده شده را به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً داخل سس شود.

مرحله 4: رویه ها را به خمیر پیتزا اضافه کنید

مخلوط اسفناج و پنیر را به طور مساوی روی خمیر پیتزا پخش کنید. برای این منظور می توانید از خمیر پیتزای آماده استفاده کنید و سس را با پشت قاشق روی تمام سطح خمیر پخش کنید.

مرحله 5: پنیر و گوجه فرنگی را اضافه کنید

پنیر موزارلا را به طور مساوی روی پوسته پیتزا به همراه گوجه فرنگی های گیلاسی پخش کنید. بنابراین پیتزای شما زیبا و زیبا به نظر می رسد.

مرحله 6: پیتزا را بپزید

پیتزای آماده را به مدت 30 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد قرار دهید. مطمئن شوید که پیتزا خوب پخته شده و پنیرها طلایی هستند.

مرحله 7: تزئین و سرو کنید

پس از پخت کامل پیتزا، آن را از فر خارج کرده و بلافاصله روی آن را با آرگولای تازه قرار دهید. این افزودن سبزیجات تازه به پیتزا تازگی و طعم دلپذیری می بخشد. حالا پیتزای اسفناج و آرگولا شما آماده خوردن است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا