آشپزی

طرز تهیه پیتزا تابه ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پیتزا تابه ای

پیتزا پان یکی از انواع فست فودهای خوشمزه و بین المللی است که در خاورمیانه طرفداران زیادی دارد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا تابه ای برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 1 نفر
گوشت چرخکرده 100 گرم
پیاز 1 قطعه
قارچ 100 گرم
فلفل ½ فلفل کوچک
زیتون 4 عدد
پیتزا با پنیر 100 گرم
پودر آویشن و فلفل سیاه کافی
فلفل سیاه و زردچوبه کافی
مواد لازم برای خمیر
ماست 2 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 1 قطعه
روغن مایع 2 قاشق غذاخوری
ارد 1 و ⅓ لیوان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
نمک، پودر سیر و پودر آویشن کافی

طرز تهیه پیتزا تابه ای

مرحله اول

من آماده می کنم پیتزا نان به روش آسان در ابتدای کار خمیر را آماده می کنیم و ماست را به همراه تخم مرغ، روغن مایع و کمی نمک، پودر سیر و پودر آویشن را در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله دوم

حالا با همزن دستی هم بزنید تا مواد مخلوط شوند سپس آرد و بیکینگ پودر را در الک بریزید و 3 بار الک کنید. سپس مواد خشک را کم کم به ظرف اضافه کنید و ورز دهید تا خمیر نرمی به دست آید.

سطح سوم

در این مرحله با خرد کردن پیاز و فلفل مواد رویه را آماده می کنیم. حالا یک تابه مناسب را گرم کنید و مقداری روغن مایع به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

سپس پیاز را به ماهیتابه اضافه کنید و تفت دهید تا سبک و شفاف شود، سپس مقداری زردچوبه را به همراه قیمه به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا گوشت کاملا بپزد.

مرحله پنجم

در این مرحله فلفل را به همراه مقداری پودر آویشن، فلفل سیاه و پاپریکا به تابه اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه و فلفل از بین برود. حالا تزیین را از ماهیتابه خارج می کنیم.

مرحله ششم

سپس قارچ را ورقه ای برش دهید و به ماهیتابه اضافه کنید سپس روی حرارت زیاد تفت دهید تا قارچ کاملا سرخ شود و آب آن خارج نشود. حالا خمیر را بین دو کیسه فریزر قرار می دهیم و با وردنه باز می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله شعله را برای انتشار روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تابه مورد نظر را روی شعله قرار می دهیم تا پخش شود. حالا داخل تابه را با کمی روغن مایع بمالید سپس خمیر را داخل تابه قرار دهید.

مرحله هشتم

حالا به کمک چنگال روی خمیر را سوراخ می کنیم سپس کمی کچاپ روی آن می ریزیم و با پشت قاشق کاملا پهن می کنیم. حالا مقداری پنیر پیتزا روی خمیر بریزید و مواد رویه را روی آن بریزید.

مرحله نهم

سپس قارچ ها را روی مواد پخش کنید و زیتون ها را روی پیتزا بچینید، سپس دوباره روی مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید. حالا درب تابه را ببندید و اجازه دهید پیتزا به مدت 20 تا 25 دقیقه بپزد.

مرحله دهم

وقتی خمیر پیتزا طلایی شد آن را از تابه خارج کرده و به اندازه های دلخواه برش دهید سپس با سس دلخواهتان سرو کنید. توجه داشته باشید که مواد رویه کاملاً خوشمزه و قابل تغییر است. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا