آشپزی

طرز تهیه پیتزا مارگاریتا +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پیتزا مارگریتا

پیتزا مارگریتا یکی از ساده ترین پیتزاهای ایتالیایی است که با دستورهای مختلف می توان آن را تهیه کرد تا آموزش کامل مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه پیتزا مارگریتا برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
گوجه فرنگی 4 عدد
پیتزا با پنیر 250 گرم
ریحان 100 گرم
سیر 2 قرص
خمیر پیتزا آماده کافی
نمک، فلفل و آویشن کافی
روغن مایع کافی

طرز تهیه پیتزا مارگریتا

مرحله اول

برای تهیه یک پیتزای لذیذ مارگریتا ابتدا گوجه فرنگی را بشویید سپس پوست آن را جدا کرده و ریز رنده کنید یا به قطعات کوچک برش دهید. سپس سیر را پوست گرفته و ریز رنده کنید.

مرحله دوم

در این مرحله ریحان را بشویید و در آبکش بریزید سپس اجازه دهید آب اضافی آن کاملا خارج شود. سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس آن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

سطح سوم

حالا داخل تابه مقداری روغن مایع بریزید و سیر رنده شده را اضافه کنید و تفت دهید تا سیر طلایی شود. سپس گوجه فرنگی های رنده شده یا خرد شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله چهارم

حالا به پوره گوجه فرنگی نمک و فلفل اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا آب گوجه فرنگی کاملا تبخیر شود. سپس مقداری ریحان برای تزیین برداشته و بقیه را به پوره گوجه فرنگی اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله بعد از ۱ دقیقه مخلوط گوجه فرنگی و ریحان را از روی حرارت بردارید. سپس فر را با دمای 275 درجه سانتی گراد روشن می کنیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود.

مرحله ششم

حالا خمیر پیتزا را روی سطح کار قرار می دهیم سپس سس پیتزا را روی خمیر پیتزا پخش می کنیم و با پشت قاشق سس را به تمام قسمت های خمیر می زنیم. سپس پیتزا را به مدت 15 دقیقه در فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله می گذاریم داخل فر تا نیمه تمام شود. سپس بعد از گذشت این مدت پیتزا را از فر خارج می کنیم سپس پیتزا را با پنیر پیتزا پهن می کنیم و به عنوان تزیین روی پنیر برگ ریحان می گذاریم.

مرحله هشتم

حالا می توانیم گوجه ها را برای تزیین حلقه ای برش دهیم و روی پیتزا قرار دهیم. سپس دوباره پیتزا را به مدت 15 دقیقه در فر قرار می دهیم و می گذاریم پیتزا کاملا بپزد و پنیر پیتزا آب شود.

مرحله نهم

در نهایت بعد از این مدت اجاق گاز را خاموش می کنیم و به مدت ۲ دقیقه گریل را روشن می کنیم تا پنیر پیتزا طلایی و خوش رنگ شود. در آخر پیتزا را از فر خارج کرده و به اندازه دلخواه برش بزنید و بخورید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا