آشپزی

طرز تهیه پیتزا مخلوط +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پیتزا مخلوط

پیتزا یکی از غذاهایی است که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. در بین انواع پیتزا، پیتزای مخلوط یکی از پیتزاهایی است که طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است و به همین دلیل پرمصرف ترین پیتزا در دنیاست. این پیتزای خوشمزه را با هر غذایی می توانیم به دلخواه درست کنیم و به همین دلیل به پیتزای مخلوط معروف است زیرا برای دیدن آموزش می توانیم از ترکیب سبزیجات و گوشت یا هر فرآورده گوشتی استفاده کنیم. طرز تهیه پیتزا مخلوط برای سایت آموزشی چه فایده ای دارد؟ همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه مرغ یا گوشت چرخ کرده 250 گرم
ذرت 4 قاشق غذاخوری
قارچ 6 عدد وسط
سوسیس آلمانی 2 عدد
زیتون سبز یا سیاه 8 عدد
پیتزا با پنیر به مقدار مورد نظر
سس گوجه به مقدار مورد نظر
خمیر پیتزا در مقادیر کافی
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و آویشن کافی

طرز تهیه پیتزا مخلوط

مرحله 1: پختن گوشت

من آماده می کنم پیتزا مخلوط همانطور که در این دستور از مرغ استفاده کردیم می توانیم از گوشت چرخ کرده یا مرغ استفاده کنیم. ابتدا مرغ را آب پز می کنیم. برای این کار نیمی از سینه مرغ را بشویید و در قابلمه مناسبی قرار دهید.

مرحله 2: تفت دادن گوشت

سپس قابلمه را بدون اضافه کردن آب روی شعله گاز قرار می دهیم. توجه داشته باشید چند دقیقه بعد از اینکه مرغ روی اجاق قرار گرفت فقط آب برمی گرداند، بعد از تبخیر آب مرغ مقدار کمی روغن مایع اضافه می کنیم و مرغ را در روغن تفت می دهیم.

مرحله 3: آب و ادویه ها را به گوشت اضافه کنید

در آخر یک لیوان آب جوش بریزید و درب قابلمه را بگذارید تا مرغ با حرارت ملایم بپزد. بعد از تفت دادن مرغ، نصف پیاز را ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید. سپس مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله 4: برش دادن گوشت و سوسیس

بعد از آن پخت را ادامه می دهیم تا گوشت مرغ و پیاز با ادویه ها یکدست شود. پس از خنک شدن مرغ پخته شده، آن را به قطعات کوچک برش دهید. سپس سوسیس ها را چرخی یا نگینی برش می دهیم.

نکته: انتخاب سوسیس یا افزایش مقدار گوشت

استفاده از سوسیس یا کالباس در تهیه پیتزا عمدتا به دلیل افزایش حجم و تنوع در طعم نهایی پیتزا می باشد. اما برای کسانی که به هر دلیلی نمی خواهند از سوسیس استفاده کنند، می توانند میزان مصرف مرغ را به عنوان جایگزین افزایش دهند. این کار علاوه بر حفظ حجم کلی پیتزا، می تواند کالری کل پیتزا را کاهش دهد.

مرحله 5: قارچ و ذرت را آماده کنید

سپس قارچ ها را با احتیاط دایره ای برش بزنید و مواد را کنار بگذارید. پس از شستن کنسرو ذرت، آن را آبکشی کرده و کنار بگذارید. اگه بخوای میتونی ذرت رو خودت بپزی، فرقی نمیکنه.

مرحله 6: درست کردن خمیر پیتزا و اضافه کردن سس کچاپ

بعد از آماده شدن مواد پیتزا به مرحله آخر یعنی آماده سازی پیتزا می رویم. سپس خمیر پیتزا را در تابه های پیتزا می گذاریم، سپس مقداری سس کچاپ روی خمیر پیتزا می گذاریم و سس را روی تمام قسمت های خمیر پیتزا پخش می کنیم.

مرحله هفتم: مواد را روی خمیر پیتزا قرار دهید

مقداری پنیر پیتزا روی سس کچاپ بپاشید و سپس تکه های مرغ را روی خمیر پخش کنید. در این مرحله تکه های سوسیس را روی پیتزا قرار می دهیم و سپس روی ذرت، قارچ، تکه های زیتون و در نهایت روی خمیر را با مقدار زیادی پنیر پیتزا می پوشانیم.

مرحله هشتم: آویشن را اضافه کنید و فر را از قبل گرم کنید

در آخر یک قاشق غذاخوری آویشن که عطر بی نظیری به پیتزا می دهد روی تمام قسمت های پیتزا می پاشیم. بهتر است فر را از 10-15 دقیقه قبل روشن کنید تا به خوبی گرم شود و زمان آماده شدن پیتزا به تعویق نیفتد.

مرحله نهم: پیتزا را در فر بپزید و سرو کنید

در مرحله آخر پیتزای آماده را در فر که از قبل با دمای 180 درجه روشن کرده ایم به مدت 20-30 دقیقه تا آماده شود می گذاریم سپس گریل را برای چند دقیقه روشن می کنیم. در آخر پیتزا را 8 تکه کرده و با سس کچاپ سرو کنید.

نکاتی برای درست کردن پیتزا مخلوط

استفاده از خمیر پیتزا

برای تهیه این پیتزای خوشمزه می توانیم از دو نوع خمیر پیتزا استفاده کنیم، روش اول استفاده از خمیر پیتزای آماده و روش دوم که بهترین روش است، تهیه خمیر پیتزا در منزل با کیفیت عالی است. طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی در ✅ این سوال دیدن

طرز تهیه پیتزای مخلوط بدون فر در تابه

در صورت تمایل می توانید پیتزای مخلوط را بدون فر و در تابه روی اجاق گاز درست کنید. کافی است تابه را با کمی روغن مایع آغشته کنید سپس خمیر پیتزا را داخل آن بریزید سپس مواد پیتزا را طبق توضیحات بالا روی خمیر پیتزا قرار دهید. تابه را باید با رنده فلزی روی حرارت خیلی کم قرار دهید تا خمیر پیتزا خشک نشود. درب تابه را ببندید، پیتزای شما 45 دقیقه دیگر آماده سرو است. با این روش بهتر است تمام مواد پیتزا را از قبل آماده کنید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط با گوشت یا سوسیس

در صورت تمایل می توانید به جای مرغ از سوسیس یا گوشت چرخ کرده یا تکه های گوشت استفاده کنید. فقط سوسیس را برش داده و روی پیتزا قرار دهید. گوشت قرمز را قبل از افزودن به مواد پیتزا تفت دهید تا پخته شود سپس در پیتزا استفاده کنید.

طرز تهیه پیتزا مخلوط با توستر

برای تهیه یک پیتزا مخلوط در توستر، باید قالب پیتزا را در وسط توستر قرار دهید و پس از طلایی شدن پنیر پیتزا، فویل را روی فر قرار دهید تا نسوزد. نکته دیگر این است که یک کاسه مسی، استیل یا پیرکس را تا نیمه با آب جوش پر کنید و در فر قرار دهید تا از خشک شدن پیتزاتان جلوگیری شود.

آخرین کلمه

امیدواریم این پیتزای خوشمزه را در خانه تهیه کنید و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید. در زیر شما را به دستورالعمل دعوت می کنیم طرز تهیه پیتزا پپرونیطرز تهیه پیتزا تابه ایطرز تهیه پیتزا مارگریتا و ✅طرز تهیه پیتزا با مرغ و قارچ همچنین سعی کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا