آشپزی

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پیتزا با مرغ و قارچ

پیتزا مرغ و قارچ یکی از پرطرفدارترین انواع پیتزا در جهان است، برای مشاهده آموزش کامل مرحله به مرحله طرز تهیه پیتزا با مرغ و قارچ برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
سینه مرغ 1 قطعه
فلفل دلمه ای خلال شده 2 قاشق غذاخوری
قارچ 200 گرم
سیر 1 قرص
پیاز 1 قطعه
پیتزا با پنیر 200 گرم
سس پیتزا اصلی 1 قاشق غذاخوری
خمیر پیتزا 1 قطعه بزرگ
نمک و فلفل کافی
آویشن و کره کافی

طرز تهیه پیتزا با مرغ و قارچ

مرحله اول

برای تهیه پیتزای رستورانی با قارچ و مرغ ابتدا پیاز را 4 قاچ کرده سپس به همراه سینه مرغ در قابلمه مناسبی بریزید. سپس 1 پیمانه آب و مقداری زردچوبه اضافه کنید و قابلمه را روی اجاق قرار دهید.

مرحله دوم

حالا صبر می کنیم تا آب بجوشد، بعد از جوش آمدن آب با قاشق کف را روی سطح آب جمع می کنیم و اجازه می دهیم 30 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد.

سطح سوم

در این مرحله پس از پخته شدن مرغ، آن را از قابلمه خارج کرده و به قطعات کوچک برش دهید. سپس فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و می گذاریم خوب گرم شود.

مرحله چهارم

حالا یک تابه مناسب روی اجاق می گذاریم و کمی روغن اضافه می کنیم، بعد از اینکه روغن خوب داغ شد، سیر را رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم. سیر را تفت دهید تا عطر آن آزاد شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مرغ خرد شده را اضافه می کنیم سپس مقداری نمک و فلفل و آویشن اضافه می کنیم و همراه با مرغ تفت می دهیم تا مرغ خوب سرخ شود. در این مدت قارچ را ورقه ای برش دهید.

مرحله ششم

حالا قارچ ها را به همراه نصف فلفل به تابه اضافه کنید و روی حرارت زیاد تفت دهید تا قارچ ها نشتی نداشته باشند. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید مواد ریخته و کمی خنک شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر پیتزا (طرز تهیه خمیر پیتزا در خانه) در قالب مخصوص پیتزا و با چنگال سوراخ کنید تا زیاد پف نکند. سپس سس (طرز تهیه سس کراست پیتزا) روی خمیر.

مرحله هشتم

حالا مقداری پنیر پیتزا روی سس بمالید، سپس مخلوط مرغ را به طور یکنواخت روی مواد پخش کنید. سپس روی مخلوط مرغ را کاملا با پنیر پیتزا بپوشانید، سپس مقداری قارچ و فلفل را روی پنیر پیتزا قرار دهید.

مرحله نهم

در این مرحله پیتزا را داخل فر می گذاریم و به مدت 35 تا 45 دقیقه می گذاریم کاملا بپزد. در پایان پخت گریل را روشن می کنیم تا پنیر روی پیتزا رنگ شود سپس پیتزا را با سس کچاپ سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا