آشپزی

طرز تهیه پیتزا کالزونه مرغ و اسفناج با طعمی بی نظیر در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پیتزا کالزونه مرغ و اسفناج

پیتزا کالزونه مرغ اسفناج یکی از پیتزاهای خوش طعم و لذیذ است که به روش های مختلف با مواد مختلف تهیه می شود.برای تهیه این پیتزا می توانید مواد متوسط ​​را به سلیقه و ذائقه خود تغییر دهید و این پیتزای خوشمزه آماده سرو است. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه پیتزا کالزونه مرغ و اسفناج برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای خمیر پیتزا مقدار مواد
ارد 300 گرم
اب 180-190 گرم
نمک 6 گرم
قند 6 گرم
مخمر فوری 5 گرم
کره 15 گرم
سس کچاپ یا گوجه فرنگی برای تزیین کافی
آویشن برای تزیین کافی
مواد لازم برای قسمت وسط مقدار مواد
اسفناج به مقدار مورد نظر
سینه مرغ 1 قطعه
قارچ 10 عدد
سیر 2 قرص
نمک و زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری
فلفل سیاه و فلفل 1/2 قاشق چایخوری
آویشن 1/2 قاشق چایخوری
کرم رنگ 2 قاشق غذاخوری
شیر برای دستمال نصف فنجان
کنجد برای دستمال کافی

طرز تهیه پیتزا کالزونه مرغ و اسفناج

مرحله 1: آرد، نمک، شکر و مخمر فوری را با هم مخلوط کنید

ابتدا مقداری آرد را در ظرفی بریزید سپس مقداری نمک به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شود سپس مقداری شکر به مخلوط آرد و نمک اضافه کنید و با آنها مخلوط کنید سپس مایه فوری را روی آن اضافه کنید مخلوط آرد را ریخته و مخلوط کنید.

مرحله 2: به آرد آب اضافه کنید و خمیر فرم گرفته را ورز دهید

همه مواد خشک را خوب با هم مخلوط کنید سپس در چند مرحله به تدریج آب را به مخلوط آرد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب یکدست شود و خمیر یکدست شود و فرم بگیرد. پس از جمع شدن خمیر، آن را با دست ورز دهید. بگذارید تا بافت آن صاف و یکدست شود.

مرحله 3: کره مایع را به خمیر اضافه کنید و آن را ورز دهید

خمیر را حدود 10 دقیقه ورز دهید تا به بافت مناسبی برسد سپس کره را به خمیر اضافه کنید و ورز دهید تا کره کاملا جذب خمیر شود و بافت آن یکدست و با یک دست نرم و لطیف شود. خمیر یکدست است، ورز دهید دادن کافی است.

مرحله چهارم: روی خمیر را بپوشانید و استراحت دهید

سپس یک کاسه را با کره مایع چرب کنید، سپس خمیر را داخل کاسه قرار دهید، سطح خمیر را کمی چرب کنید، روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید خمیر حدود 45 دقیقه در دمای محیط استراحت کند، به آرامی ور بیاید و تقریبا دو برابر شود. در حجم

مرحله 5: اسفناج را بشویید و خرد کنید

در این فاصله اسفناج را تمیز کرده و بشویید و در سبدی قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و وقتی اسفناج کاملا خشک شد آن را ریز خرد کنید اندازه برش اسفناج بستگی به ذائقه شما دارد و می توانید آن را کاملا برش دهید. یا کمی. عمده فروشی.

مرحله ششم: اسفناج و قارچ را بشویید و خرد کنید

سپس اسفناج های خرد شده را کنار بگذارید، سپس سینه های مرغ را بشویید، خشک کنید، به قطعات کوچک برش دهید و کنار بگذارید، قارچ ها را شسته و به صورت گرد خرد کنید، در ظرفی بریزید تا در حین پخت مواد میانی پیتزا استفاده کنید.

مرحله 7: اسفناج را تفت دهید

سپس یک تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا داغ شود، سپس اسفناج ها را در تابه بریزید، در تابه را هم بزنید تا آب و بخار خارج شود، وقتی قوام اسفناج ها کاملا نرم شد و آب آن ها تمام شد، آن را خارج کنید. اسفناج را از ماهیتابه خارج کرده و در ظرف دیگری بریزید.

مرحله هشتم: کره را آب کرده و قارچ ها را در آن سرخ کنید

سپس در همان ماهیتابه کمی روغن بریزید، اجازه دهید روغن روی حرارت ملایم ذوب شود، وقتی روغن کاملا آب شد قارچ ها را در تابه بریزید و با روغن تفت دهید تا عطر روغن به خورد قارچ ها، قارچ ها برود. آب میوه را جمع آوری کنید و تمام قسمت ها به خوبی پخته شوند.

مرحله 9: در صورت نیاز روغن بیشتری به ماهیتابه اضافه کنید

سپس قارچ ها را از ماهیتابه خارج کرده و در ظرف دیگری بریزید، سپس اگر مقدار کره ذوب شده در تابه کافی بود، نیازی به اضافه کردن کره یا روغن بیشتر به آن ندارید، اما اگر مقدار روغن آن نبود. مقدار کافی کره یا روغن اضافه کنید و در تابه بریزید و بگذارید کاملا ذوب شود.

مرحله دهم: مرغ ها را سرخ کرده و چند حبه سیر رنده کنید

سپس برش های مرغ را در ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند، در حین سرخ شدن مرغ ها، هر از چند گاهی آنها را هم بزنید تا همه قسمت های آنها به یک اندازه قرمز و طلایی شود، سپس چند حبه سیر را پوست بگیرید و ریز رنده کنید. .

مرحله یازدهم: سیر را اضافه کرده و با بقیه مواد تفت دهید

سیر رنده شده را به مرغ ها اضافه کنید و تفت دهید تا سیر معطر شود و مرغ ها بخورند، مراقب باشید هنگام تفت دادن سیر نسوزد، سپس قارچ و اسفناج را به تابه اضافه کنید و همه مواد را مخلوط کنید. تا زمانی که بافت با دست درست شود.

مرحله 12: ادویه ها را اضافه کرده و سرخ کنید

سپس ادویه هایی را که شامل نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل سیاه و آویشن است به مقدار لازم بریزید و به ذائقه خود تفت دهید تا عطر ادویه ها پخش شود و به خورد مواد برود، می توانید از هر ادویه دیگری مطابق با سلیقه خود استفاده کنید. سلیقه شما استفاده کنید.

مرحله سیزدهم: خامه ترش را به مواد اضافه کنید و با آنها مخلوط کنید

سپس طبق ذائقه خودتان می توانید کمی خامه ترش به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا خوب مخلوط شود تا عطر و طعم خامه با مواد ترکیب شود، این مرحله کاملا اختیاری است و می توانید اضافه کنید. خامه ترش را به مواد تشکیل دهید.

مرحله چهاردهم: تابه را از روی حرارت بردارید و پفک را بردارید

سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا دمای دمای اولیه کمی پایین بیاید و مواد داخل آن کم کم خنک شوند و وقتی خمیر آماده شد با فشار انگشت روی سطح صافی قرار دهید.پفک را بگیرید. شیرینی و خمیر را ورز دهید.

مرحله 15: خمیر را باز کرده و پنیر پیتزا را روی آن بریزید

سپس خمیر را روی سطح صافی با وردنه پهن کنید و به شکل بیضی در آورید سپس مقداری پنیر پیتزا روی خمیر بریزید به طوری که فقط کف آن را بپوشاند، پنیر پیتزا را روی خمیر پخش کنید، مقدار پنیر پیتزا را به اندازه شما استفاده بستگی دارد طعم خاص خود را دارد.

مرحله شانزدهم: مواد متوسط ​​و پنیر پیتزا را روی خمیر بریزید

هر چه مقدار پنیر پیتزا بیشتر باشد پیتزا لذیذتر و خوش طعم تر می شود سپس مقداری از مواد متوسطی را که آماده کرده اید و کاملا خنک شده روی پنیر پیتزا بریزید و پخش کنید، دوباره پنیر پیتزا را روی مخلوط مواد بریزید. ، تا سطح تمام مواد را بپوشاند.

مرحله 17: طرف دیگر خمیر را روی مواد میانی برگردانید و آن را سنجاق کنید

سپس طرف دیگر خمیر را برگردانده و تا کنید، لبه های خمیر را چسب زده و ثابت کنید تا مواد میانی نیفتد، برای سفت شدن کامل و ثابت شدن لبه های خمیر، از چنگال در لبه های خمیر استفاده کنید. خمیر خمیر را فشار دهید.

مرحله 18: روی خمیر را بپوشانید و بگذارید بماند

سپس نایلون را روی خمیر قرار دهید، خمیر را به مدت 20-25 دقیقه در دمای محیط استراحت دهید، حجم آن زیاد شده و خوب بلند می شود، پس از این مدت نایلون را از خمیر خارج کرده و با چنگال روی سطح خمیر را سوراخ کنید. .

مرحله 19: سطح خمیر را با شیر و کنجد پاک کنید

سپس مقداری شیر کامل را در ظرف کوچکی بریزید و شیر را با قلم مو روی سطح خمیر بمالید و با دستمال پاک کنید سپس مقداری کنجد را روی سطح خمیر بریزید و پخش کنید سپس در سینی بچینید. یا قالبی که در فر استفاده می شود.روغن بگذارید

مرحله 20: خمیر را در فر قرار دهید و دمای فر را تنظیم کنید

می توانید روی یک سطح صاف کاغذ نسوز بگذارید و خمیر تمام شده را روی کاغذ نسوز یا کاغذ چرب شده در سینی فر قرار دهید سپس سینی یا کاغذ نسوز را در فری که به مدت ربع ساعت با دمای فر کاملا گرم شده است قرار دهید. روی 200 تا 220 درجه سانتیگراد تنظیم شده است.

مرحله 21: پخت پیتزا کالزونه مرغ و اسفناج در فر در زمان مناسب

با توجه به اینکه دمای فرهای مختلف متفاوت است، حتما دمای فر را با توجه به نوع فر انتخاب کنید، اجازه دهید پیتزا به مدت 20 دقیقه در فر بپزد تا هسته کاملا پخته و سطح آن طلایی شود، سپس پیتزا را از فر خارج کنید

مرحله ۲۲: پیتزا را از فر خارج کرده و به اندازه های مناسب برش دهید

سپس پیتزا کالزونه مرغ و اسفناج را در دمای محیط قرار دهید، بگذارید خنک شود، سپس پیتزا را با چاقوی تیز به اندازه های مناسب برش دهید، سپس چند برش از پیتزا کالزونه مرغ و اسفناج را اضافه کنید. در ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید. .

مرحله 23: پیتزا کالزونه مرغ و اسفناج را تزئین کرده و سرو کنید

با توجه به ذائقه و ذائقه خود می توانید مقداری سس گوجه فرنگی یا سس گوجه فرنگی روی پیتزا بریزید و مقداری پودر آویشن بپاشید و روی آن را تزئین کنید سپس پیتزا کالزونه با مرغ و اسفناج به عنوان یک غذای محبوب و خوشمزه با انواع دارچین و تاپینگ سرو کنید. پذیرایی ها و مهمانی ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا