آشپزی

طرز تهیه پیده ارده +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پیده ارده

پیده ارده یکی از انواع نان های خوشمزه و مقوی است که با دستور پخت های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیده ارده را در ادامه مطلب ببینید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای خمیر پای
ارد 3.5 فنجان
روغن مایع 1 فنجان
شیر ولرم 1.5 فنجان
قند 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری
مخمر 1 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای سس ارده
ارده 2 فنجان
اب 1 فنجان
قند 1 فنجان
مواد مورد نیاز برای دستمال سفره
زرده 1 قطعه
کنجد، فندق و گردو کافی

طرز تهیه پیده ارده

مرحله اول

برای تهیه پیده ارده خوشمزه در ابتدای کار شیر ولرم را به همراه شکر و نمک و مایه خمیر و روغن مایع در ظرف مناسبی ریخته و کمی هم می زنیم سپس آرد الک شده را کم کم به مواد اضافه می کنیم. کاسه

مرحله دوم

حالا خوب ورز می دهیم تا خمیر نرمی در کاسه به دست آید. در مرحله بعد 10 گلوله مساوی از خمیر جدا کرده و با فاصله از هم روی سطح کار قرار دهید سپس روی آنها را با سلفون چرب شده بپوشانید.

سطح سوم

حالا خمیر را ۱ تا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه استراحت دهید تا غلیظ شود. بعد از این مدت فر را با دمای ۱۹۰ درجه روشن می کنیم تا گرم شود سپس سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله کاغذ کره را با کمی روغن آغشته می کنیم و گلوله ها را با فاصله از هم در آن قرار می دهیم سپس کمی از وسط فشار می دهیم تا کمی گود شوند و به تهیه سس ارده اقدام می کنیم. .

مرحله پنجم

برای این منظور آب و شکر را در ظرف مناسبی بریزید و خوب هم بزنید تا ذرات شکر حل شود سپس آرد را اضافه کرده و خوب هم بزنید. حالا حفره خمیر را با سس ارده پر می کنیم.

مرحله ششم

سپس روی خمیر را با برس زرده تخم مرغ آغشته کرده و کنجد، گردو و فندق خرد شده را روی سس ارده بپاشید. حالا سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا پیداها به مدت 20 تا 25 دقیقه در فر بمانند تا بپزند.

مرحله هفتم

بعد از این مدت در صورت نیاز گریل را روشن کنید تا طلایی و زیبا شوند سپس سینی را از فر خارج کرده و روی آن ها را با حوله نخی بپوشانید تا 15 دقیقه استراحت کنند. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا