آشپزی

طرز تهیه پیراشکی سیب با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه پیراشکی سیب را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کوفته سیب

کوفته سیب یکی از انواع کوفته های سالم و مغذی است که بافتی سبک، نرم و لطیف دارد، تهیه آن بسیار آسان و سریع است و می توانید از آن به عنوان یک صبحانه سالم و مقوی یا یک دسر شیک برای پذیرایی از مهمانان استفاده کنید. برای راهنمای کامل گام به گام طرز تهیه کوفته سیب، به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
سیب بزرگ 1 قطعه
یک تخم مرغ 1 قطعه
قند 3 قاشق غذاخوری
شیر نر 1/3 فنجان
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق و نیم مربا خوری
نمک 1/4 قاشق چایخوری
ارد 1 فنجان
قند کافی
دارچین کافی

طرز تهیه کوفته سیب

مرحله اول

ابتدا سیب را بشویید و پوست بگیرید سپس با رنده درشت سیب را رنده کنید و بسته به ذائقه خود می توانید از سیب زرد یا قرمز استفاده کنید اما بهتر است آبدار و سالم باشد سپس سیب رنده شده را در ظرفی بریزید. .

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را در ظرف دیگری بریزید و با همزن دستی بزنید تا گلوله شود سپس مقداری شیر با دمای محیط به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط و یکدست شوند، بهتر است از شیر کامل استفاده کنید.

سطح سوم

سپس مقداری شکر به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا شکر در مخلوط حل شود، سپس روی مخلوط کمی نمک، کمی بیکینگ پودر و وانیل بریزید، سپس خوب هم بزنید تا عطر وانیل در مواد به مشام برسد و بوی تخم مرغ گرفته شود. .

مرحله چهارم

در مرحله بعد آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت آن یکدست شود سپس آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و به آرامی در یک جهت با همزن یا همزن دستی هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شود. آرد نباید در مواد گلوله شود.

مرحله پنجم

وقتی بافت مخلوط به غلظت مناسب رسید، سیب های رنده شده را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود، اگر بافت مخلوط سفت بود می توانید کمی شیر اضافه کنید و هم بزنید تا بافت نرم شود.

مرحله ششم

اگر سیب ها آبدار و بافت مخلوط شل بود مقداری آرد به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا بافت مخلوط یکدست شود سپس در تابه یا قابلمه ای کوچک کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ است .

مرحله هفتم

وقتی روغن داغ شد کمی از مخلوط مواد را با ملاقه بردارید و داخل روغن داغ بریزید و در همین حین با قاشق سریع و پیوسته کمی از روغن داغ را روی سطح پتی بریزید تا که همه قسمت های کوفته ها به یک اندازه پف کرده و حجیم تر شوند.

مرحله هشتم

وقتی یک طرف کوفته ها قرمز و طلایی شد، آن ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود، سپس کوفته ها را از تابه خارج کرده، روی توری سیمی قرار دهید تا چربی اضافی آن گرفته شود، سپس در ظرفی بچینید.

مرحله نهم

سپس در ظرفی مقداری شکر بریزید و پودر دارچین را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید سپس در حالی که کوفته ها هنوز گرم هستند آنها را در مخلوط شکر و دارچین بغلتانید در این صورت شکر به سطح می چسبد. کوفته ها سرگرمی روز کوفته سیب را در ظرف مناسبی بریزید و به عنوان یک میان وعده مقوی و خوشمزه همراه با چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا