آشپزی

طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه پیراشکی سیب زمینی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کوفته سیب زمینی

پیراشکی سیب زمینی یکی از غذاهای بین المللی ساده و لذیذ است که با مواد مختلف می توانید آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کوفته سیب زمینی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای تهیه خمیر پیراشکی
آب ولرم 1 فنجان
یک تخم مرغ 1 قطعه
ارد 3 لیوان
روغن مایع 6 قاشق غذاخوری
مخمر فوری 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری
قند 4 قاشق چایخوری
مواد لازم برای مواد میانی کوفته
پیاز 1 قطعه
سیب زمینیها 2 عدد
قارچ 200 گرم
سینه مرغ 400 گرم
فلفل 1 قطعه
نمک، فلفل و روغن مایع کافی

طرز تهیه کوفته سیب زمینی

مرحله اول

من آماده می کنم کوفته سیب زمینی خوشمزه در ابتدای کار خمیر پیراشکی را آماده می کنیم، برای این منظور آب ولرم را به همراه 1 قاشق غذاخوری شکر و مایه مایه فوری در ظرف مناسبی می ریزیم و می پوشانیم.

مرحله دوم

در این مرحله اجازه دهید مایه 10 دقیقه بماند تا عمل کند. سپس تخم مرغ را به همراه بقیه شکر در ظرف مناسبی بریزید سپس نمک و کره مایع را به آن اضافه کنید.

سطح سوم

حالا تخم مرغ را با همزن دستی خوب هم میزنیم تا بافت تخم مرغ به هم نخورد سپس مواد مخلوط و یکدست شود. سپس مخلوط مایه را به آرامی و بدون هم زدن به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را داخل الک بریزید سپس روی مخلوط تخم مرغ الک کرده و هم بزنید سپس مواد را ورز دهید تا خمیر در ظرف جمع شود. سپس روی خمیر را سلفون بپوشانید و در جای گرم قرار دهید.

مرحله پنجم

حالا خمیر را ۱ تا ۲ ساعت استراحت دهید تا حجم آن دو برابر شود. سپس پس از سپری شدن این زمان، ابتدا سینه مرغ را در یک ظرف آب قرار می دهیم و مواد متوسط ​​را برای کوفته ها آماده می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری نمک و زردچوبه به سینه مرغ اضافه می کنیم سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. سپس سینه های مرغ را به مدت 30 تا 45 دقیقه در آب جوش بگذارید تا کاملا بپزند.

مرحله هفتم

حالا پوست سیب زمینی را جدا می کنیم سپس آن را می شوییم و به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس ظرف مناسبی را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم سپس کمی روغن مایع اضافه می کنیم و اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود.

مرحله هشتم

در این مرحله سیب زمینی ها را به تابه اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا سیب زمینی ها طلایی شوند. سپس بعد از 45 دقیقه سینه های مرغ را از قابلمه خارج کرده و ریش ریش ریش کرده و سپس قارچ ها را بشویید.

مرحله نهم

حالا قارچ را خرد می کنیم، سپس فلفل را شسته و دانه ها را جدا می کنیم و به صورت سنگ های کوچک خرد می کنیم. سپس فلس های پیاز را جدا می کنیم سپس آن را شسته و ریز خرد می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله در همان ماهیتابه ای که سیب زمینی ها را سرخ کردیم دوباره روغن مایع بریزید و بلافاصله پیاز را اضافه کنید سپس تفت دهید تا پیاز سبک و شیشه ای شود. سپس فلفل سیاه را اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله یازدهم

حالا که بوی فلفل خام از بین رفت قارچ ها را اضافه کنید سپس حرارت را زیاد کنید تا قارچ ها آب خود را از دست ندهند. سپس قارچ ها را تفت می دهیم تا سرخ شوند سپس نمک و فلفل را اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله سینه مرغ و سیب زمینی را به مواد متوسط ​​اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند سپس حرارت را خاموش کنید. سپس خمیر را روی سطح کار گذاشته و ورز می دهیم تا پف کند.

مرحله سیزدهم

حالا خمیر را با وردنه باز می کنیم سپس با کاتر دایره ای شکل می دهیم. سپس مقداری از مواد میانی را وسط خمیر فرم گرفته می ریزیم، سپس یک طرف خمیر را روی طرف دیگر خمیر قرار می دهیم و لبه های خمیر را فیکس می کنیم.

مرحله چهاردهم

در این مرحله یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کمی روغن مایع می ریزیم. سپس اجازه دهید روغن خوب داغ شود سپس کوفته ها را در تابه بریزید و کاملا سرخ کنید.

مرحله پانزدهم

در آخر کوفته ها را روی دستمال آشپزخانه قرار دهید و اجازه دهید روغن اضافی آن خارج شود. در آخر کوفته ها را در ظرف دلخواه بچینید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا