آشپزی

طرز تهیه پیراشکی مرغ با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه پیراشکی مرغ را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کوفته مرغ

کوفته مرغ یکی از غذاهای بین المللی ساده و لذیذ است که می توان آن را به روش های مختلف تهیه کرد تا آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را مشاهده کنید. طرز تهیه کوفته مرغ برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
شیر یا آب ولرم 1 فنجان
مخمر فوری 1 قاشق غذاخوری
قند 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع ¼ فنجان
نمک ½ قاشق چایخوری
آرد سفید 2.5 فنجان
مواد میانی برای کوفته ها
سینه مرغ 300 گرم
پیاز 1 قطعه
قارچ 200 گرم
فلفل 1 قطعه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه، آویشن و پول بیبر کافی
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه کوفته مرغ

مرحله اول

من آماده می کنم کوفته مرغ ساده در ابتدای کار مایه فوری را به همراه شیر تازه یا آب ولرم و شکر در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط کنید سپس روی ظرف را بپوشانید و مواد را به مدت 10 دقیقه کنار بگذارید.

مرحله دوم

پس از حباب زدن مایه، کره مایع و نمک را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس آرد را داخل الک بریزید و مواد را به صورت کنترل شده در ظرف الک کنید.

سطح سوم

حالا با قاشق مواد را هم میزنیم تا خمیر نرم و کمی چسبنده در کاسه درست شود. توجه داشته باشید که تمام آرد قابل استفاده نیست. سپس خمیر را روی سطح کار انتقال دهید و 10 دقیقه ورز دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله کاسه را با کمی روغن چرب کنید و خمیر را داخل آن قرار دهید سپس درب کاسه را با سلفون یا پارچه ضخیم بپوشانید و اجازه دهید خمیر یک ساعت بماند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله پنجم

در همین حین مرغ را به همراه ۲ پیمانه و کمی نمک و زردچوبه در قابلمه بریزید و روی اجاق بگذارید تا پخته شود. پس از پخت کامل مرغ، آن را ساییده و کنار بگذارید.

مرحله ششم

برای تهیه مواد پلمنی، پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه مناسبی با کمی روغن بریزید، سپس تابه را روی اجاق بگذارید و پیاز را تفت دهید تا طلایی شود.

مرحله هفتم

در این مرحله پوره گوجه فرنگی را به همراه ادویه ها اضافه کنید و کمی تفت دهید تا قهوه ای رنگ شود سپس قارچ و فلفل را ریز خرد کرده و به تابه اضافه کنید. سپس مواد را چند دقیقه تفت می دهیم.

مرحله هشتم

حالا مرغ را به همراه زعفران دم کرده اضافه کنید و مواد را به آرامی تفت دهید تا آب داخل ماهیتابه کاملا کشیده شود سپس تابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید مواد کاملا خنک شوند.

مرحله نهم

بعد از استراحت خمیر کمی آن را ورز می دهیم سپس به 8 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. سپس هر قسمت از خمیر را ورز می دهیم سپس روی خمیر را می پوشانیم و 15 دقیقه دیگر استراحت می دهیم.

مرحله دهم

در این مدت فر را با دمای 180 درجه روشن می کنیم و می گذاریم گرم شود. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می چینیم سپس چانه ها را با وردنه باز می کنیم و مخلوط مرغ را داخل آن می گذاریم.

مرحله یازدهم

در این مرحله خمیر را به دلخواه جمع می کنیم و لبه های آن ها را فشار می دهیم تا کاملا به هم بچسبند. سپس خمیر را در سینی فر می گذاریم سپس روی آنها را با زرده تخم مرغ می پوشانیم.

مرحله دوازدهم

در صورت تمایل مقداری کنجد روی خمیر بپاشید و سپس روی خمیر را بپوشانید و 10 دقیقه دیگر استراحت دهید. بعد از این مدت سینی را در فر قرار دهید و اجازه دهید کوفته ها حدود 20 دقیقه بپزند.

مرحله سیزدهم

بعد از اینکه کوفته ها تمام شد گریل را روشن می کنیم تا طلایی شوند. اگر فر نبود می توانیم در فر خانگی کوفته درست کنیم یا در روغن سرخ کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا