آشپزی

طرز تهیه پیراشکی پیتزایی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه پیراشکی پیتزایی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کوفته پیتزا

پیراشکی پیتزا یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه است و به عنوان پیش غذا بین المللی شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیراشکی پیتزا در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای تهیه خمیر پیراشکی
آرد سفید گندم 4 فنجان
خمیر مخمر 10 گرم
قند 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
اب 1.5 فنجان
روغن مایع ⅓ فنجان
سفیده تخم مرغ 1 قطعه
مواد تشکیل دهنده دستمال
زرده 1 قطعه
شیر نر ½ قاشق چایخوری
کنجد و سیاه دانه کافی
مواد لازم برای کوفته
گوشت چرخکرده 300 گرم
پیاز 1 قطعه
سوسیس 150 گرم
فلفل 1 قطعه
قارچ 100 گرم
نمک و فلفل کافی
فلفل سیاه و زردچوبه کافی

طرز تهیه کوفته پیتزا

مرحله اول

برای تهیه کوفته پیتزای خوشمزه، در ابتدای کار خمیر پیراشکی را آماده می کنیم، برای این منظور آرد، مایه خمیر، شکر و نمک را در ظرف مناسبی ریخته و هم می زنیم تا مواد خشک مخلوط و یکدست شود.

مرحله دوم

حالا وسط مواد خشک یک حفره درست کنید و آب را به همراه کره مایع و سفیده تخم مرغ به کاسه اضافه کنید و مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود سپس خمیر را به مدت 10 دقیقه خوب ورز دهید تا چسبندگی آن از بین برود.

سطح سوم

اگر خمیر چسبناک بود مقداری آرد اضافه کنید و دوباره ورز دهید. حالا خمیر را در کاسه ای چرب کرده و روی آن را سلفون بپوشانید سپس به مدت 1 ساعت و 30 دقیقه در دمای محیط استراحت دهید.

مرحله چهارم

در این فاصله مواد متوسط ​​را به این صورت که پیاز و قارچ و فلفل را ریز خرد کرده و سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار داده و کمی روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا پیازهای خرد شده را به ماهیتابه اضافه کنید و مقداری زردچوبه به تابه اضافه کنید سپس تفت دهید تا پیازها روشن و طلایی شوند. سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله ششم

وقتی گوشت کاملا پخت و رنگش تغییر کرد قارچ و فلفل خرد شده را به تابه اضافه کنید و حرارت را کمی زیاد کنید تا قارچ ها نشت کنند. سپس اجازه دهید قارچ و فلفل کاملا سرخ شده و نرم شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله پوست کالباس را جدا می کنیم و به دلخواه برش می دهیم سپس سوسیس را به همراه نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز به تابه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا سوسیس و ادویه ها کاملا سرخ شوند.

مرحله هشتم

وقتی کالباس کاملا قرمز و طلایی شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا مواد متوسط ​​کاملا خنک شوند. بعد از گذشت زمان استراحت خمیر فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله نهم

پس از دو برابر شدن حجم خمیر دوباره آن را ورز دهید تا ور بیاید سپس سطح کار را آرد بپاشید. سپس خمیر را روی سطح کار گذاشته و به 4 یا 8 قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله دهم

بعد از آن قسمت های خمیر را جدا می کنیم و روی سطح کار قرار می دهیم سپس روی آن ها را سلفون می پوشانیم تا در حین کار خشک نشوند. حالا یک دایره از خمیر را با وردنه باز کنید و یک طرف آن را با شانه صاف کنید.

مرحله یازدهم

در این مرحله قسمتی از مواد میانی را در مرکز خمیر می ریزیم و روی آن را با قسمت ساده خمیر می پوشانیم و قسمت دیگر را روی آن ثابت می کنیم. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید سپس خمیر را به صورت هلالی بچینید.

مرحله دوازدهم

سپس روی خمیر را با قلم مو با مخلوط زرده و شیر آغشته کنید، سپس مقداری کنجد و سیاه دانه بمالید. حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید کوفته ها به مدت 30 دقیقه بپزند.

مرحله سیزدهم

بعد از این مدت که کوفته ها کاملا طلایی و خوش رنگ شد، قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید کمی خنک شوند. در آخر کوفته ها را با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا