آشپزی

طرز تهیه پیراشکی گوشت +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کوفته گوشت

پیراشکی ساندویچ هایی است که از خمیر و فیل گوشت درست می شود. در این دستور خمیر مایه گوشتی با هم پر شده و سرخ می شود. همچنین پنیر پیتزا را داخل کوفته ها می ریزند. این کوفته ها را می توانید به عنوان پیش غذا یا غذا در مهمانی ها سرو کنید. کوفته ها را می توان با هر گوشتی مانند مرغ سوخاری یا سبزیجات سوخاری پر کرد. برای دیدن آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه کوفته گوشت برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
خمیر پیتزا 500 گرم
با پنیر چدار، پنیر چدار یا پنیر پیتزا آغشته کنید 200 گرم
قارچ گرانبها خرد شده 10 عدد
ادویه کاری و زردچوبه کافی
نمک، پاپریکا و پودر آویشن کافی
فلفل شیرین آسیاب شده نصف 1 عدد
ذرت کنسرو شده 4 قاشق غذاخوری
زرده 1 قطعه
پیاز گرانبها خرد شده 1 قطعه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
گوشت چرخکرده 300 گرم

طرز تهیه کوفته گوشت

مرحله اول

برای تهیه کوفته گوشتی خوشمزه ابتدا پیاز را بشویید و پوست بگیرید و ریز خرد کنید. تابه ای را با کمی روغن روی اجاق می گذاریم تا داغ شود. سپس پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا روشن و طلایی شود.

مرحله دوم

وقتی پیاز به اندازه کافی تفت خورد، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و هم بزنید تا گوشت تفت داده شود و رنگ آن تغییر کند. وقتی گوشت به اندازه کافی سرخ شد، ادویه ها را اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطرشان آزاد شود.

سطح سوم

سپس فلفل را که ریز خرد کرده ایم اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد و سرخ شود. سپس قارچ ها را شسته و ریز خرد می کنیم و به مخلوط اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا آب آن کشیده شود.

مرحله چهارم

در این مرحله نوبت رب گوجه فرنگی است که آن را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد. سپس کنسرو ذرت را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. در این مرحله فیل داخل پیراشکی آماده است و آن را از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

سطح کار را آرد بپاشید و خمیر پیتزا را به ضخامت نیم سانتی متر باز کنید. با کاتر دایره ای یا ته لیوان دایره هایی به قطر 10 سانتی متر روی خمیر برش زده و جدا کنید. یک طرف دایره ها به مقدار لازم سس گوشت بریزید.

مرحله ششم

سپس پنیر چدار یا پنیر پیتزا را روی گوشت بریزید و کوفته ها را به صورت نیم دایره قرار دهید و گوشه آن را بچرخانید. می توانید همه جا خمیر را با کمی آب خیس کنید و یک طرف خمیر را روی طرف دیگر قرار دهید.

مرحله هفتم

سپس با کمک چنگال آن را با هم فیکس می کنیم. برای پیچیدن کوفته ها می توانید از قالب پیراشکی هم استفاده کنید. کف قالب یا سینی فر را با کاغذ پخت می پوشانیم. سپس کوفته ها را روی کاغذ روغنی می گذاریم و روی آن را می پوشانیم تا نیم ساعت استراحت کند.

مرحله هشتم

سپس روی پلمنی ها را با زرده تخم مرغ آغشته کنید و کنجد بپاشید و در طبقه وسط فر 180 درجه به مدت 30 دقیقه بپزید تا پلمن ها طلایی شوند. سپس در ظرف مورد نظر با سس کچاپ سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا