آشپزی

طرز تهیه پیشمه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پیشمه

پیشمه یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار ترکمنی است که در استان گلستان بسیار رایج است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه پیشمه به این لینک مراجعه کنید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم
ارد 6 لیوان
شیر یا ماست 1 فنجان
کره 50 گرم
قند 1 و ⅓ فنجان
یک تخم مرغ 2 عدد وسط
پودر بیکینی 1 قاشق غذاخوری
پودر هل 1 قاشق چایخوری
گل سرخ 1 قاشق چایخوری
وانیل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه پیشمه

مرحله اول

برای تهیه پیشمه لذیذ در ابتدای کار 30 دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در آشپزخانه قرار می دهیم تا کره کاملا نرم شود. سپس کره نرم شده را به همراه شکر در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط کره کرم رنگ شود. سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به کاسه اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ به مدت 1 دقیقه خوب هم بزنید.

سطح سوم

در این مرحله وانیل را به همراه پودر هل و گلاب به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود سپس شیر را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید. حالا آرد را به همراه بیکینگ پودر در الک بریزید و 3 بار الک کنید.

مرحله چهارم

سپس مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا خمیر یکدست و یکدستی به دست آید. حالا روی کاسه را با سلفون بپوشانید و خمیر را به مدت 1 ساعت تا 1 ساعت و 30 دقیقه استراحت دهید.

مرحله پنجم

بعد از این مدت سطح کار را آرد پاشی کنید و خمیر را روی آن قرار دهید سپس با وردنه آن را پهن کنید. پس از آن خمیر را به اندازه های دلخواه برش می دهیم و ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا به اندازه ای روغن به ماهیتابه اضافه کنید که پشمک در آن غوطه ور بماند و اجازه دهید روغن خوب داغ شود. سپس خمیر را در روغن قرار دهید و اجازه دهید تا پشم کاملا سرخ شود و بپزد.

مرحله هفتم

وقتی پشمت ها پخته شد از قابلمه خارج می کنیم و روی دستمال کاغذی می گذاریم تا چربی اضافی آن گرفته شود. در آخر پشمه را در بشقاب مورد نظر گذاشته و با چای سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا