آشپزی

طرز تهیه چای لاته با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه چای لاته را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه چای لاته

چای لاته یکی از نوشیدنی های خوشمزه و پرانرژی است که منشا آن هندوستان است و در واقع شیر چای است و از ترکیب شیر، چای سیاه و ادویه های معطر تهیه می شود چای لاته بسیار سریع و راحت تهیه می شود. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه چای لاته برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
چوب دارچین یک تکه
فشار دادن 3 عدد
میخک 3 عدد
بادیان یا رازیانه ستاره ای 1 عدد یا 1 قاشق چایخوری
شیر تغلیظ شده نصف فنجان
شیر پاستوریزه 1 فنجان
زنجبیل تازه چند حلقه
پودر جوز هندی کافی
چای سیاه کافی
عسل یا شکر قهوه ای کافی
پودر دارچین کافی

طرز تهیه چای لاته

دارچین، هل و میخک را اضافه کنید

برای تهیه چای لاته به روش کافه ای ابتدا مقداری چوب دارچین را در ظرفی بریزید و مقداری هل به آن اضافه کنید سپس مقداری میخک روی مخلوط قرار دهید و سپس بادیان را به آن اضافه کنید، به جای انیسون می توانید از رازیانه استفاده کنید.

مواد پخت

سپس تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا داغ شود و سپس مخلوط مواد را داخل تابه بریزید و مدام هم بزنید و اجازه دهید 3 تا 4 دقیقه برشته شوند سپس در هاون بریزید و چند مرتبه بکوبید تا له شوند. باش، بس است

بدون آسیاب ادویه جات ترشی جات

نیازی نیست مخلوط را پودر کنید، این کار برای این است که عطر ادویه ها بیشتر شود و به شیر منتقل شود، می توانید این مرحله را بردارید و مخلوط ادویه را به روش صحیح به شیر اضافه کنید، در این مورد دولن عطر چای

شیر تغلیظ شده و ادویه های نیم کوب شده را اضافه کنید

سپس مقداری شیر تغلیظ شده را داخل شیر در حال جوش بریزید و شیر پاستوریزه را که بهتر است شیر ​​کامل را اضافه کنید و هم بزنید سپس نصف ادویه کوبیده شده را به آن اضافه کنید و سپس چند حلقه نازک زنجبیل تازه بریزید. .

پودر جوز هندی را اضافه کرده و شیر را بجوشانید

سپس مقدار کمی پودر جوز هندی اضافه کنید و هم بزنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا شیر بجوشد و سپس حرارت را کم کنید تا به مدت 3 تا 4 دقیقه بجوشد و مراقب باشید شیر روی داخل شیر نریزد. غلیان.

عسل یا شکر را اضافه کنید و مخلوط کنید

سپس مقداری عسل یا شکر قهوه ای را به مخلوط شیر اضافه کنید و هم بزنید و شیر در حال جوش را از روی حرارت بردارید سپس مقداری چای سیاه غلیظ بالا دم کنید و سپس مقداری شیر را در لیوانی بریزید و سپس چای را روی آن بریزید.

چای لاته را تزئین کرده و سرو کنید

سپس مقداری شیر را با فومر کف کرده و روی چای لاته بریزید و در آخر با کمی پودر دارچین بپاشید، نوشیدنی آماده است، چای لاته را با یک تکه کیک به عنوان صبحانه مقوی و خوشمزه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا