آشپزی

طرز تهیه چای چورگی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه چای چورگی

چای چورگی یکی از شیرینی های ساده و لذیذ کشورمان است که با دستور پخت های مختلفی درست می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چای چورگی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای چای چورگی
یک تخم مرغ 2 عدد
قند 1 فنجان + 2 قاشق غذاخوری
شیر نر ½ فنجان
روغن مایع ½ فنجان
آرد سفید 4 لیوان
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
مخمر فوری 1 قاشق چایخوری
پودر هل ½ قاشق چایخوری
گل سرخ 2 قاشق غذاخوری
مواد مورد نیاز برای دستمال سفره
زرده 1 قطعه
روغن مایع 1 قاشق غذاخوری
نمک نوک یک قاشق چای خوری
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
کنجد کافی

طرز تهیه چای چورگی

مرحله اول

برای تهیه یک دمنوش ساده ابتدا تخم مرغ ها را به همراه پودر قند و هل در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه مخلوط کنید تا مخلوط تخم مرغ کاملا کشدار شود.

مرحله دوم

حالا کره مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود سپس شیر را اضافه کنید و 30 ثانیه هم بزنید تا مخلوط تخم مرغ یکدست شود.

سطح سوم

آرد را در الک بریزید و 3 بار الک کنید. سپس آرد را به صورت کنترل شده به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس وقتی خمیر نرم و کمی چسبنده به دست آمد، آرد را قطع می کنیم.

مرحله چهارم

حالا بیکینگ پودر را به خمیر اضافه می کنیم و دوباره ورز می دهیم تا بیکینگ پودر جذب خمیر شود. توجه داشته باشید که بافت این خمیر باید کمی چسبنده باشد که در هنگام استراحت حالت چسبندگی خود را از دست می دهد.

مرحله پنجم

توصیه می شود از اضافه کردن آرد زیاد برای شکستن چسبندگی خمیر خودداری کنید. سپس داخل ظرف مناسبی را با کمی روغن مایع چرب کنید و خمیر را داخل آن قرار دهید و روی آن را سلفون بپوشانید.

مرحله ششم

حالا خمیر را به مدت 1 ساعت در جای گرم استراحت دهید تا قوام کافی به دست آید. لازم به ذکر است که این زمان استراحت باعث ور آمدن خمیر نمی شود و فقط چسبندگی آن را از دست می دهد.

مرحله هفتم

بعد از این مدت فر را با دمای ۱۹۰ درجه روشن می کنیم تا گرم شود. در این فاصله خمیر را روی سطح کار گذاشته سپس چانه هایی به وزن 90 تا 100 گرم جدا کرده و به شکل بیضی باریک در می آوریم.

مرحله هشتم

حالا به کمک وردنه خمیر را به ضخامت 1 سانتی متر بدون اینکه خیلی پهن کنیم باز می کنیم. سپس محصولات دستمال را آماده می کنیم و زرده را با روغن مایع و نمک و زعفران دم کرده در ظرف مناسبی می ریزیم.

مرحله نهم

مواد دستمال را با هم مخلوط می کنیم تا مخلوط شوند سپس برس را آغشته کرده و روی رب ها می مالیم. سپس برای رسمی تر شدن نان با چنگال روی خمیر خط می کشیم سپس روی آن ها کنجد می پاشیم.

مرحله دهم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر را داخل آن می گذاریم. سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم خمیر به مدت 15-20 دقیقه در فر بماند تا کاملا بپزد. بعد از این مدت گریل را روشن می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله نان ها را به مدت 3 دقیقه در فر استراحت دهید تا طلایی و رنگارنگ شوند. بعد از این مدت، قالب را از فر خارج کرده، سپس اجازه دهید دمای نان رول ها کمی پایین بیاید.

مرحله دوازدهم

توصیه می شود این نوع نان را به محض سرد شدن در پلاستیک بپیچید زیرا در هوا سریعتر خشک می شود. در نهایت چای چورژیا را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا