آشپزی

طرز تهیه چلو دیزی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه چلو دیزی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کلوئه دیزی

چلو دیزی یکی از غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی است که طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است و همچنین طعم بی نظیری دارد برای دیدن آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوئه دیزی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت بره و گوسفند 400 کرم
لوبیا چشم بلبلی 2 لیوان
برنج 4 فنجان
اب 2 لیوان
پیاز 1 قطعه
کره کافی
زعفران آب پز کافی
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه کلوئه دیزی

مرحله اول

من آماده می کنم چلو دیزی خوشمزه است در ابتدای کار برنج را شسته و همراه با 2 قاشق چایخوری نمک و کمی آب در ظرف مناسبی می گذاریم تا 2 ساعت خیس بخورد. حالا پیاز را نگینی خرد می کنیم.

مرحله دوم

سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و در روغن مایع بریزید تا داغ شود، سپس پیاز را در تابه ریخته و تفت دهید. حالا گوشت را درشت خرد می کنیم و به همراه پیاز به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

سطح سوم

حالا مقداری نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و آب را به ماهیتابه اضافه کنید و بگذارید به مدت 3 ساعت روی حرارت ملایم کاملا بپزد، سپس لوبیا چشم بلبلی را بشویید و در قابلمه آب بریزید و روی اجاق بگذارید.

مرحله چهارم

حالا به همراه لوبیا بلبلی مقداری نمک و فلفل به قابلمه اضافه کنید و به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا بپزد. توجه داشته باشید که دانه ها نباید زیاد له و نرم شوند.

مرحله پنجم

بعد از اینکه لوبیاها تمام شد آنها را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس به قابلمه با گوشت اضافه کنید و با حرارت ملایم اجازه دهید آب گوشت غلیظ شود. حالا برنج را آبکشی کرده و در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله ششم

حالا مقداری نمک و روغن مایع را به قابلمه اضافه کنید سپس یک فنجان آب به قابلمه اضافه کنید و روی اجاق گاز قرار دهید سپس اجازه دهید برنج به مدت 8 تا 10 دقیقه بپزد و آب داخل قابلمه کشیده شود.

مرحله هفتم

بعد از اینکه آب قابلمه تبخیر شد مخلوط گوشت و لوبیا را به همراه آبغوره غلیظ شده به قابلمه اضافه می کنیم و برنج را روی حرارت می گذاریم تا آب آن کاملا کشیده شود سپس به روش کیت می پزیم.

مرحله هشتم

حالا برنج مارگاریتا را به مدت 45 دقیقه روی آتش می گذاریم تا کاملا بپزد. بعد از این مدت کلو دیزی را در بشقاب مورد نظر قرار دهید سپس در صورت تمایل کمی کره بپاشید و سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا