آشپزی

طرز تهیه چیز کیک انار با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه چیز کیک انار را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه چیزکیک انار

کیک پنیر انار یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که معمولا برای شب یلدا درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه چیزکیک انار برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک انار
بیسکویت ساده یا کاکائویی 170 گرم
کره 70 گرم
مواد لایه پنیر
پنیر خامه ای 250 گرم
کرم رنگ 100 گرم
زرده 2 عدد
پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
قند 100 گرم
وانیل ¼ قاشق چایخوری
اب ¼ فنجان
قالب های کیک
پودر ژله انار 1 بسته
دانه های انار کافی
آب جوش 1 لیوان و نیم

طرز تهیه چیزکیک انار

مرحله اول

برای تهیه چیزکیک انار خوشمزه ابتدا بیسکویت را به قطعات کوچک برش می دهیم سپس در مخلوط کن می ریزیم و کمی آسیاب می کنیم تا بیسکویت پودر شود. سپس کره را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله کره را روی بخار پز دیگ حرارت می دهیم تا ذوب شود سپس به بیسکویت های کوبیده اضافه می کنیم و دوباره چرخ می کنیم تا بیسکویت ها پوره شوند. در مرحله بعد، یک الگوی کمربند مناسب را انتخاب می کنیم.

سطح سوم

حالا کف قالب روبانی را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس بیسکویت های خرد شده را داخل قالب می ریزیم، ابتدا بیسکویت را با کمک کاردک پهن می کنیم سپس کمی فشار می دهیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله با استفاده از یک لیوان انتهای صاف، بیسکویت را فشار می دهیم تا یکدست شود. سپس فرم را به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار می دهیم و پس از گذشت زمان فرم را در یخچال قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا بگذارید 1 ساعت در یخچال استراحت کند. سپس ژلاتین را با کمی آب ولرم مخلوط کرده و روی بخار پز قرار دهید و هم بزنید تا ذرات ژلاتین حل شود.

مرحله ششم

در این مرحله یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم سپس زرده را از سفیده جدا می کنیم و به ظرف اضافه می کنیم سپس شکر و وانیل را به تخم مرغ اضافه می کنیم و با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله هفتم

حالا زرده تخم مرغ را به مدت 3 تا 4 دقیقه با همزن برقی با دور تند هم میزنیم تا کرمی و کشدار شود سپس ژلاتین را به مخلوط زرده اضافه میکنیم و دوباره با همزن برقی با دور تند هم میزنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مخلوط زرده را به مدت 5 دقیقه روی اجاق قرار می دهیم و پس از آن به هم زدن ادامه می دهیم تا زرده بپزد و بعد از این مدت مخلوط تخم مرغ را از روی اجاق گاز برمی داریم.

مرحله نهم

حالا اجازه دهید مخلوط زرده تخم مرغ کاملا خنک شود. سپس یک کاسه جداگانه انتخاب می کنیم و پنیر خامه ای را به آن اضافه می کنیم و با همزن برقی هم می زنیم تا بافت پنیر باز شود.

مرحله دهم

در این مرحله خامه صبحانه را به پنیر خامه ای اضافه کنید و دوباره با دور تند همزن برقی هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند سپس مخلوط زرده خنک شده را به مخلوط پنیر خامه ای اضافه کنید.

مرحله یازدهم

حالا دوباره مخلوط پنیر خامه ای را با همزن برقی هم می زنیم تا مخلوط و یکدست شود. سپس قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس لایه بیسکویت را با مخلوط پنیر خامه ای پخش می کنیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله قالب را به آرامی روی سطح کار چند ضربه می زنیم تا هوای اضافی و حباب های بین مواد گرفته شود سپس دوباره قالب را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا لایه میانی کمی جذب شود.

مرحله سیزدهم

حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم سپس پودر ژله را با آب جوش مخلوط می کنیم و مدام هم می زنیم تا ذرات ژله کاملا حل شود. سپس انار را در ظرفی جداگانه می ریزیم و روی لایه وسط قرار می دهیم.

مرحله چهاردهم

در این مرحله ژله انار را که به دمای محیط رسیده آرام آرام روی دانه های انار می ریزیم سپس به مدت ۴ تا ۵ ساعت در یخچال قرار می دهیم. سپس بعد از این مدت چیزکیک را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پانزدهم

در آخر قالب را به آرامی باز می کنیم و چیزکیک را از قالب خارج می کنیم سپس در ظرف مورد نظر می گذاریم. در آخر کیک را مانند برش های پیتزا برش بزنید و به عنوان دسر مهمانی سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا