آشپزی

طرز تهیه چیز کیک ژاپنی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک پنیر ژاپنی

کیک پنیر ژاپنی یکی از دسرهای خوشمزه و معروف است که به دلیل بافت نرم و نفیسش طرفداران زیادی دارد برای دیدن آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پنیر ژاپنی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک ژاپنی
کره 60 گرم
پنیر خامه ای 150 گرم
شیر نر 130 میلی لیتر
زرده 8 عدد
سفیده تخم مرغ 13 عدد
ارد 60 گرم
نشاسته ذرت 60 گرم
قند 130 گرم
وانیل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک پنیر ژاپنی

مرحله اول

من آماده می کنم چیزکیک ژاپنی خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای 160 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا کره، پنیر خامه ای و شیر را در قابلمه مناسبی بریزید و قابلمه را روی اجاق بگذارید.

مرحله دوم

سپس داخل قابلمه را مدام با لیسک هم می زنیم تا مواد ذوب شده و یکنواخت شود سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مخلوط شیر خنک شود. حالا زرده ها را از سفیده ها جدا می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله زرده ها را به همراه وانیل در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا کرم رنگ شود سپس مخلوط شیر را کم کم به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا آرد و نشاسته ذرت را سه بار الک کنید و کم کم به کاسه اضافه کنید سپس با لیسک هم بزنید تا گلوله های آرد باز شوند. سپس سفیده ها را با همزن برقی خوب بزنید تا کف کند.

مرحله پنجم

سپس شکر را به کاسه سفیده اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا سفیده ها کدر و غلیظ شوند. حالا مخلوط سفیده تخم مرغ را چهار مرحله به کاسه اضافه کنید و به آرامی تا کنید.

مرحله ششم

در این مرحله فرم مورد نظر را با کمی روغن مایع چرب می کنیم سپس اطراف و کف قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم. توجه داشته باشید که اگر از تابه کمری استفاده می کنید، ظرف را با یک ورق فویل بپوشانید.

مرحله هفتم

حالا مایه چیزکیک را داخل تابه بریزید سپس ظرف را چند ضربه محکم روی سطح کار بکوبید تا هوا و حباب های اضافی مخلوط چیزکیک کاملا گرفته شود. حالا شکل را در یک شکل بزرگتر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا دو سانتی متر آب جوش را در قالب بزرگتری بریزید و قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و 25 دقیقه بگذارید تا بپزد. بعد از این مدت حرارت را تا 140 درجه سانتی گراد کم می کنیم.

مرحله نهم

سپس چیزکیک را به مدت 55 دقیقه در فر بگذارید تا قد آن بیشتر شود. بعد از این مدت قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید چیزکیک به مدت یک ساعت در دمای محیط بماند.

مرحله دهم

بعد از این مدت فرم را به مدت 2 الی 3 ساعت در یخچال می گذاریم تا کیک خنک شود و بعد از آن از قالب خارج می کنیم و در ظرف مورد نظر می گذاریم. در آخر چیزکیک را با برش های میوه تزئین می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا