آشپزی

طرز تهیه چیز کیک یلدایی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه چیز کیک یلدایی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه چیزکیک یلدای

کیک پنیر یلدا یکی از دسرهای خوشمزه و بین المللی است که برای شب یلدا بسیار مناسب است تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه چیزکیک یلدای برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کراست ها
بیسکویت پای بوربن 1 بسته
کره 80 گرم
شیر نر 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم پنیر
پنیر ماسکارپونه یا ویلی 200 گرم
شیرینی یا خامه صبحانه 200 گرم
پودر ژلاتین 7 گرم
اب 2 قاشق غذاخوری
عصاره وانیل ½ قاشق چایخوری
مواد تشکیل دهنده لایه ژله
ژله انار 1 بسته
آب جوش 1 فنجان

طرز تهیه چیزکیک یلدای

مرحله اول

برای تهیه کیک خوشمزه با پنیر یلدا در ابتدای کار 30 دقیقه قبل همه مواد را از یخچال خارج می کنیم و در دمای محیط قرار می دهیم تا دمای آنها کم شود. در ادامه به سراغ تهیه مواد برای کراست می رویم.

مرحله دوم

برای این منظور بیسکویت کاج پنجم را در غذاساز ریخته و خوب هم می زنیم تا پودر شود و بعد از آن کره ذوب شده را به همراه شیر تازه و بیسکویت در ظرف مناسبی ریخته و خوب هم می زنیم.

سطح سوم

حالا کف قالب کمربند را با کاغذ روغنی بپوشانید و مواد کراست را داخل آن بریزید سپس با پشت لیوان صاف کنید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود.

مرحله چهارم

در این مرحله با مخلوط کردن پودر ژلاتین با آب سرد و حرارت دادن روی حرارت غیرمستقیم بخار دیگ تا زمانی که ذرات ژلاتین کاملا حل شده و شفاف شوند، به تهیه مخلوط پنیر خامه ای اقدام می کنیم.

مرحله پنجم

حالا ژلاتین حل شده را از بخار کتری خارج کرده و بگذارید کاملا خنک شود. سپس خامه قنادی را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی خوب هم بزنید تا کاملا فرم بگیرد.

مرحله ششم

سپس پنیر ماسکارپونه را به کاسه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا بافت پنیر و خامه یکدست شود. حالا ژلاتین خنک شده و عصاره وانیل را به کاسه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط پنیر خامه ای را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده سپس یک قسمت را در قالب روی مارشمالوها بریزید و با قاشق کاملا صاف و یکدست فرم دهید و دوباره قالب را در یخچال قرار دهید.

مرحله هشتم

حالا در ظرف مناسبی روی ژله انار آب جوش بریزید سپس آن را روی بخار پز دیگ قرار دهید تا ذرات ژله حل شود. سپس ژله را از بخار کتری کنار بگذارید و بگذارید کاملا خنک شود.

مرحله نهم

حالا 6 قاشق از ژله را جدا می کنیم و بقیه را داخل قالب می ریزیم و بعد می گذاریم ژله یک ساعت در یخچال بماند تا سفت شود. بعد از این مدت ژله رزرو شده را با مخلوط پنیر مخلوط می کنیم.

مرحله دهم

وقتی مخلوط پنیر خامه ای به رنگ صورتی کمرنگ در آمد روی ژله بریزید و کاملا صاف کنید سپس قالب را به مدت سه تا چهار ساعت در یخچال بگذارید تا کیک کاملا سفت شود و در آخر با انار تزئین کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا