آشپزی

طرز تهیه چیپس خلالی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه چیپس خلالی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه چیپس

چیپس یکی از پرمصرف ترین چیپس های دنیاست که معمولا همراه با غذاهایی مانند ساندویچ، فست فود، خورش و … سرو می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه چیپس برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای چیپس
سیب زمینی متوسط 4 عدد
آب و یخ 1 کاسه بزرگ
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
نمک و روغن برای سرخ کردن کافی

طرز تهیه چیپس

مرحله اول

من آماده می کنم چیپس خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به ورقه های بسیار نازک برش دهید. سپس هر ورق سیب زمینی را به صورت ورقه های نازک و یکنواخت برش می دهیم.

نکته: برای کار راحت تر می توانیم از دستگاه سیم مخصوص استفاده کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی های بریده شده را با آب سرد بشویید سپس 2 فنجان آب و مقداری یخ در یک کاسه بزرگ بریزید. سپس سیب زمینی ها را به کاسه اضافه کنید.

نکته: قرار دادن سیب زمینی ها در آب یخ باعث ترد و لطیف تر شدن سیب زمینی ها بعد از سرخ شدن می شود.

سطح سوم

بعد از 30 دقیقه سیب زمینی ها را از کاسه آب یخ خارج کرده و روی یک دستمال نخی تمیز قرار دهید. با کمک دستمال، رطوبت سیب زمینی ها را کاملا از بین می بریم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیب زمینی ها را در ظرف بزرگی بریزید سپس زعفران پخته شده را به همراه 1 قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. سپس سیب زمینی ها را زیر و رو می کنیم تا زنگ زعفران گرفته شود.

نکته: اگر می خواهید قیمت چیپس را کاهش دهید می توانیم به جای زعفران از زردچوبه استفاده کنیم.

مرحله پنجم

حالا به اندازه کافی روغن مخصوص سرخ کردنی را در ظرف کوچک و عمیقی (مانند قوری) بریزید تا سیب زمینی ها در حین سرخ شدن در روغن شناور شوند. کمی صبر می کنیم تا روغن خوب گرم شود.

مرحله ششم

حالا برش های سیب زمینی را کم کم به کره اضافه کنید و صبر کنید تا کاملا طلایی شوند. در آخر چیپس ها را از روغن جدا می کنیم و داخل توری فلزی می گذاریم تا روغن اضافی آنها گرفته شود.

نکته: باید روغن اضافی چیپس را پاک کنیم چون اگر این کار را نکنیم بافت چیپس نرم و چرب می شود.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا