آشپزی

طرز تهیه چیپس سرکه ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه چیپس سرکه

چیپس سرکه یکی از چیپس های خوشمزه و بسیار پرطرفدار بین المللی است که به روش های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه چیپس سرکه برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای چیپس سرکه
سیب زمینیها 5 تکه
سرکه 1 فنجان
نمک 1 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
آب، یخ و روغن کافی

طرز تهیه چیپس سرکه

مرحله اول

برای تهیه چیپس سرکه نمکی ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید سپس با پوست کن به ورقه های نازک برش دهید. اگر لایه بردار نداشته باشیم می توانیم با چاقوی تیز این کار را انجام دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را با آب سرد بشویید تا نشاسته اضافی آنها کاملا گرفته شود. بعد یک کاسه بزرگ را تا نیمه از آب پر می کنیم سپس مقداری یخ به همراه نمک و سرکه و بکینگ پودر به آب اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا مواد را در کاسه خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس سیب زمینی های خلال شده را داخل آب یخ می ریزیم و اجازه می دهیم 30 دقیقه در آب خیس بخورد تا طعم مواد به خوبی جذب شود.

مرحله چهارم

بعد از 30 دقیقه سیب زمینی ها را از آب یخ خارج کرده و روی یک حوله تمیز قرار دهید تا کاملا خشک شود و آب اضافی آن گرفته شود. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که سیب زمینی ها در حین سرخ شدن در روغن شناور شوند. سپس سیب زمینی ها را در روغن داغ بریزید و بگذارید کاملا سرخ شوند.

مرحله ششم

بعد از سرخ شدن سیب زمینی ها، آن ها را از روغن خارج کرده و در توری فلزی قرار دهید تا روغن اضافی آن کاملا گرفته شود. در آخر چیپس ها را در ظرف مورد نظر بریزید و با سس دلخواه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا