آشپزی

طرز تهیه ژله خرده شیشه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه ژله از تکه های شیشه

ژله خرده شیشه یکی از دسرهای خوشمزه و مخصوص جشن است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه ژله از تکه های شیشه برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای ژله خرده شیشه
شیر نر 2 فنجان
قند ½ فنجان
کرم رنگ 200 گرم
پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
ژله با طعم مطلوب 3 بسته
آب جوش 3 فنجان
آب سرد 3 فنجان

طرز تهیه ژله از تکه های شیشه

مرحله اول

برای تهیه ژله از تکه های شیشه به روش مونتاژی، در ابتدای کار ژله ها را در 3 کاسه جداگانه بریزید و به هر کاسه یک فنجان آب جوش اضافه کنید سپس خوب هم بزنید تا ذرات ژله کاملا حل شود.

مرحله دوم

سپس به هر کاسه آب سرد اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید سپس ژله ها را جداگانه در ظرف مناسبی بریزید. حالا ژله ها را به مدت 2 الی 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شوند.

سطح سوم

بعد از این مدت ژله ها را به مکعب های مساوی برش می دهیم و کنار می گذاریم و بعد از خامه شروع می کنیم برای این منظور شیر را به همراه شکر در قابلمه مناسبی می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا تابه را روی حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید تا ذرات شکر کاملا حل شود. سپس پودر ژلاتین را با کمی آب سرد مخلوط می کنیم و روی اجاق می گذاریم تا ژلاتین کاملا شفاف شود.

مرحله پنجم

سپس وانیل و ژلاتین را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. حالا ظرف را از روی حرارت بردارید و خامه را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بافت مخلوط یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله شکل مورد نظر را با کمی روغن مایع آغشته کرده و کمی خامه می ریزیم. حالا ژله های خرد شده را به قالب اضافه کنید و بقیه خامه را داخل آن بریزید تا سطح ژله ها را بپوشاند.

مرحله هفتم

سپس فرم را به مدت 6 تا 7 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا ژله تکه های شیشه کاملا ببندد. بعد از این مدت قالب را از یخچال خارج کرده و با استفاده از چاقو ژله را از قالب خارج کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا