آشپزی

طرز تهیه کاتمر با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کاتمر را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

نحوه تهیه کاتمر

کاتمر یکی از دسرهای خوشمزه و سنتی ترکیه است که با مواد اولیه و دستور پخت متفاوتی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله ساخت کاتمر اینجا کلیک کنید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم کاتمر
خمیر باقلوا 1 بسته
قند برای هر لایه خمیر 1 قاشق غذاخوری
پودر پسته یا گردو کافی
سرشیر کافی
خامه شکلاتی کافی
کره کافی

نحوه تهیه کاتمر

مرحله اول

برای تهیه کاتمر به زبان ترکی در ابتدای کار روغن را روی حرارت غیر مستقیم بخار دیگ گرم می کنیم تا کاملا آب شود. در مرحله بعد یک ورقه خمیر باقلوا را روی سطح کار پهن کنید سپس روی آن را با قلم مو روغن بزنید.

مرحله دوم

سپس پودر پسته را روی سطح خمیر بمالید، سپس خمیر باقلوا را به طور یکنواخت با 1 قاشق غذاخوری شکر بپاشید. حالا خمیر را به صورت عمودی به 3 قسمت مساوی تقسیم کنید.

سطح سوم

در این مرحله 1 قاشق غذاخوری خامه ترش و خامه شکلاتی به انتخاب خود را در ابتدای خمیر قرار دهید سپس خمیر را در قالب سمسا و به شکل مثلث در آورید. حالا کاتمر را به همین ترتیب آماده می کنیم تا مواد تمام شود.

مرحله چهارم

سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید ظرف به خوبی گرم شود. حالا یک طرف کاتمرا را با روغن مالیده و در تابه می گذاریم سپس یک طرف کاتمرا را کاملا سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

وقتی یک طرف کاتمرا سرخ شد، طرف دیگر کاتمرا نیز با روغن آغشته می شود و آن را برمی گردانیم تا کاملا سرخ شود. سپس کاترهای سرخ شده را از ماهیتابه خارج می کنیم و روی دستمال مخصوصی که روغن را به خود جذب می کند می گذاریم.

مرحله ششم

بعد از اینکه روغن اضافی از روی کاتامراها گرفته شد، آنها را در ظرف دلخواه خود قرار می دهیم، سپس به دلخواه با سرشیر، پسته، پودر گردو یا خامه شکلاتی تزئین می کنیم و با چای زعفران سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا