آشپزی

طرز تهیه کادایف محلبی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کادایف محلبی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کدایف محلبی

کدایف محلبی یکی از دسرهای خوشمزه و پرطرفدار در کشورهای عربی است که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله به روش های مختلف سرو می شود. طرز تهیه کدایف محلبی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد مورد نیاز کادایف محلبی
کادایف 400 گرم
کره 100 گرم
شکر پودر شده ½ فنجان
گردو آسیاب شده 1 فنجان
مواد لازم برای محلبی
شیر سرد 4 لیوان
قند 1 فنجان
ارد 5 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
وانیل 5 گرم
کره 25 گرم

طرز تهیه کدایف محلبی

مرحله اول

برای تهیه کدایف محلبی به روش مونتاژی در ابتدای کار رشته های کادایف را با دست به قطعات کوچک برش می دهیم سپس در تابه مناسبی با روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا رشته کادایف را سرخ کنید تا طلایی شود سپس گردوی آسیاب شده را به تابه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس پودر قند را داخل قابلمه الک کرده و پس از هم زدن از روی حرارت برمی داریم.

سطح سوم

در این مرحله سس محلبی را با ریختن شیر تازه سرد همراه با شکر و آرد و نشاسته ذرت در قابلمه مناسبی درست می کنیم و خوب هم می زنیم تا مواد به خوبی در شیر حل شود.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا مخلوط محلبی به غلظت فرنی برسد سپس کره و وانیل را به قابلمه اضافه کنید و پس از مخلوط شدن از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم

سپس حرارت مخلوط محلبی را می گذاریم کمی پایین بیاید سپس خامه صبحانه را به قابلمه اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا یکدست شود. حالا یک لایه از نخ های کادایف را به شکل کمربند می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله رشته های کدایف را با پشت قاشق یا لیوان کاملا صاف و یکدست می کنیم سپس روی آن را با یک لایه سس محلبی می پوشانیم. در زیر لایه ها را به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود.

مرحله هفتم

حالا قالب را به مدت 5 تا 6 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کادایف محلبی کاملا خنک شود. بعد از این مدت کادایف محلبی را از قالب خارج می کنیم و روی آن را با برش های توت فرنگی و تمشک تزئین می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا