آشپزی

طرز تهیه کارامل لاته با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کارامل لاته را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه لاته کارامل

لاته کارامل یکی از انواع نوشیدنی های خوشمزه و خنک است که طعم فوق العاده ای دارد و مناسب فصول گرم سال می باشد.این نوشیدنی بی نظیر بسیار آسان و سریع تهیه می شود و طرفداران زیادی دارد و برای پذیرایی و مهمانی مناسب است. برای آشنایی کامل و گام به گام با طرز تهیه لاته کارامل به ادامه مطلب بروید بالاخره یک سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
اسپرسو یا قهوه فوری 2 شلیک
یخ 4 قالب کوچک
سس کارامل 2 قاشق غذاخوری
شیر سرد 1 فنجان
شیر تشکیل شده است 1 فنجان

طرز تهیه لاته کارامل

مرحله اول

ابتدا مقداری یخ در یک لیوان مناسب بریزید و سپس بنا به ذائقه و ذائقه خود کناره های لیوان را با سس کارامل تزیین کنید، اگر سس کارامل ندارید می توانید از شکلات صبحانه یا شکلات آب شده استفاده کنید.

مرحله دوم

سپس نصف فنجان شیر سرد داخل لیوان بریزید، بهتر است از شیر کامل استفاده کنید اما اگر شیر کامل ندارید با شیر کم چرب لاته درست کنید و سپس قهوه فوری یا شیر اسپرسو را بریزید و مخلوط کنید تا صاف.

سطح سوم

سپس برای کف کردن شیر ابتدا شیر را در ظرفی بریزید و آن را گرم کنید، شیر نیازی به جوشیدن و خیلی داغ نیست، کافی است گرم شود، البته وقتی این کار را با فرنچ پرس انجام دهید، برای این کار شیر حتما گرم است

مرحله چهارم

سپس برای کف کردن شیر می توانید شیر داغ را در ظرفی ریخته و تکان دهید و یا از کفگیر دستی موجود در شیرینی فروشی ها استفاده کنید و شیر داغ را داخل دستگاه بریزید و شروع به کف کردن شیر کنید.

مرحله پنجم

برای کف کردن شیر می توانید از دستگاه اسپرسوساز استفاده کنید. در کنار دستگاه اسپرسوساز لوله ای قرار دارد که شیر را کف می کند. اگر از دستگاه اسپرسوساز استفاده می کنید، شیر باید سرد باشد تا با بخار کفگیر درست شود و شیر کف کند.

مرحله ششم

بعد از اینکه شیر را کف کردید و روی لیوان ها ریختید، می توانید مقداری شکلات تلخ یا پودر کاکائو خرد شده روی کف شیر بپاشید و روی آن را تزئین کنید، سپس لیوان را در ظرف مناسبی قرار دهید و همراه با شکلات یا به تنهایی سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا