آشپزی

طرز تهیه کالباس خانگی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سوسیس خانگی

سوجوک مرغ یکی از محصولات مرغ است که می توانیم در تهیه انواع فست فود از آن استفاده کنیم تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه سوسیس خانگی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای سوسیس و کالباس
سینه و ران مرغ 1 کامپیوتر
یک تخم مرغ 1 قطعه
نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
فلفل ½ فلفل کوچک
روغن مایع 54 قاشق غذاخوری
هویج 3 عدد
مغز پسته 2 قاشق غذاخوری
قارچ 6 عدد
سیر 2 قرص
خردل 1 قاشق چایخوری
سس گوجه 1 قاشق چایخوری
ادویه برای سوسیس
فلفل ½ قاشق غذاخوری
آویشن ½ قاشق غذاخوری
دارچین ½ قاشق غذاخوری
جوز هندی ½ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز ½ قاشق غذاخوری
زنجبیل ½ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز ½ قاشق غذاخوری
پودر تخم گشنیز ½ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سوسیس خانگی

مرحله اول

برای تهیه سوسیس مرغ خوشمزه ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب شروع به جوشیدن کند سپس هویج و قارچ ها را ریز خرد می کنیم و در آبکش فلزی می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله آبکش را روی درب قابلمه می گذاریم تا هویج و قارچ ها با حرارت بخار پخته شوند. سپس مرغ بدون پوست و بدون استخوان را در میکسر یا مخلوط کن بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

سطح سوم

حالا سیر، تخم مرغ، نشاسته ذرت، نمک، فلفل سیاه، آویشن، دارچین، جوز هندی، پاپریکا، زنجبیل، پاپریکا، پودر تخم گشنیز و روغن مایع را به مخلوط کن اضافه کنید و دوباره مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا مخلوط کالباس را از همزن خارج کرده و در ظرف مناسبی می ریزیم. سپس فلفل را نگینی خرد کرده و همراه با پسته، هویج، قارچ، سس کچاپ و خردل به کاسه اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد را با دست مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. سپس سطح کار را با سلفون می پوشانیم و مایه سوسیس را داخل سلفون می گذاریم و بین چند لایه سلفون می پیچیم.

مرحله ششم

باید سلفون را روی پایه سوسیس بگذاریم تا هوا وارد نشود. در آخر دو طرف سلفون را مثل شکلات جمع می کنیم و با نخ خوب می بندیم تا در حین پخت آب وارد سلفون و مخلوط کالباس نشود.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم سپس روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، حرارت را کم کرده و رول سوسیس را در آب در حال جوش قرار دهید.

مرحله هشتم

پخت کامل سوسیس حدود دو ساعت طول می کشد. پس از پخت کامل سوسیس آن را از آب در حال جوش خارج کرده و به مدت 6 ساعت در یخچال قرار دهید. در آخر سوسیس را از یخچال خارج کرده و برش می دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا