آشپزی

طرز تهیه کالباس مرغ با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کالباس مرغ را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه سوسیس مرغ

سوسیس مرغ یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین محصولاتی است که از ترکیب گوشت مرغ، سبزیجات و ادویه های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه سوسیس مرغ برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای 800 گرم سوسیس
سینه مرغ 250 گرم
سیر 3 عدد
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
هویج ½ هویج
قارچ 4 عدد
روغن زیتون یا کره مایع 2 قاشق غذاخوری
پسته (اختیاری) کافی
پودر سیر 1 قاشق چایخوری
فلفل 1 قاشق چایخوری
نمک 1 و نیم قاشق چایخوری
زردچوبه ½ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل 1 قاشق چایخوری
فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه سوسیس مرغ

مرحله اول

من آماده می کنم سوسیس خانگی در ابتدای کار هویج را می شوییم سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت سنگ های ریز خرد می کنیم. سپس قارچ را شسته و پوست اضافی آن را جدا کرده و ورقه ای می کنیم.

مرحله دوم

حالا هویج خلال شده را همراه با قارچ خلال شده در بخارپز می گذاریم سپس قارچ و هویج را تا نیمه می گذاریم تا بپزند. بعد سینه های مرغ را شسته و استخوان ها را جدا کرده و به قطعات کوچک تقسیم می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله پرک های سیر را جدا می کنیم سپس آن را می شوییم و همراه با تکه های مرغ در غذاساز می گذاریم. سپس پاپریکا، پودر سیر، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و پودر زنجبیل را به غذاساز حاوی مرغ و سیر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط سینه مرغ و سیر را با غذاساز مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. سپس غذاساز را خاموش کنید و نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید و دوباره با سرعت بالای غذاساز هم بزنید تا مخلوط سینه مرغ به حالت خمیر درآید.

مرحله پنجم

در این مرحله که قارچ ها و هویج ها نیم پز شدند، آنها را از بخارپز خارج کنید، سپس مخلوط سینه مرغ را به همراه هویج و قارچ خورشتی در ظرف مناسبی بریزید و با لیسک مواد را خوب هم بزنید تا مخلوط و یکدست شود.

مرحله ششم

حالا پوست اولیه و ثانویه پسته را جدا می کنیم سپس هسته آن را از وسط نصف می کنیم. سپس پسته ها را به همراه روغن زیتون یا روغن مایع به مخلوط سینه مرغ اضافه کنید و دوباره با لیسک خوب هم بزنید تا بافت مواد یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله لیوانی را انتخاب می کنیم که در برابر حرارت مقاوم باشد سپس داخل آن را با استفاده از قلم مو به مقدار روغن مایع آغشته کرده و مقداری از آب گوشت را داخل آن می ریزیم سپس با گیفت مناسب فشار می دهیم تا منسجم شود.

مرحله هشتم

حالا مقداری دیگر از مایه سوسیس را داخل فنجان بریزید، سپس آن را خوب فشار دهید تا هوای اضافی بین مایه سوسیس گرفته شود. توجه داشته باشید که باید قیمه سوسیس را فشرده کنید و سعی کنید فضای خالی بین قیمه را کاملا بپوشانید.

مرحله نهم

در این مرحله روی فنجان ها را کاملا با فویل آلومینیومی می پوشانیم تا آب وارد فنجان نشود. بعد ظرف مناسبی را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد.

مرحله دهم

حالا فنجان ها را در یک قابلمه آب در حال جوش قرار دهید، سپس درب قابلمه را ببندید و حرارت را متوسط ​​کنید. سپس اجازه دهید سوسیس ها به مدت 30 تا 40 دقیقه در آب جوش بمانند تا کاملا پخته شده و مغز پخته شود.

مرحله یازدهم

در این مرحله بعد از این مدت لیوان ها را از آب در حال جوش خارج می کنیم سپس در دمای محیط می گذاریم کاملا خنک شوند. سپس فنجان ها را به مدت 12 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا سوسیس مرغ استراحت کند.

مرحله دوازدهم

سرگرمی روز پس از گذشت این مدت فنجان ها را از یخچال خارج می کنیم سپس فویل آلومینیومی را از لیوان ها خارج می کنیم و سوسیس ها را از فنجان خارج می کنیم. در آخر سوسیس را به اندازه دلخواه برش می دهیم و انجام می دهیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا