آشپزی

طرز تهیه کاپ کیک ابری با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کاپ کیک ابری را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کاپ کیک ابری

کاپ کیک ابری یکی از کیک های خوش طعم و لذیذی است که بافتی سبک و پف دار دارد و به راحتی و سریع آماده می شود، کاپ کیک ابری را می توان به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی و یا به عنوان یک دسر شیک و جذاب استفاده کرد. برای آشنایی کامل و گام به گام با طرز تهیه کاپ کیک ابری با سایت آموزش همراه باشید.

مواد لازم برای کاپ کیک ابری
تخم مرغ بزرگ در دمای اتاق 5 تکه
قند 100 گرم معادل نیم پیمانه است
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
وانیل کافی
ارد 80 گرم
شیرخشک 20 گرم
نشاسته ذرت 20 گرم
کره ذوب شده 100 گرم

طرز تهیه کاپ کیک ابری

مرحله 1: تخم مرغ و شکر را با هم ترکیب کنید

برای تهیه کاپ کیک ابری ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی بریزید و با همزن برقی بزنید تا گلوله شوند و حجم آنها زیاد شود سپس شکر را به تخم مرغ ها اضافه کنید و با همزن برقی 4-5 دقیقه بزنید و خوب بزنید تا خوب شود. ترکیبی و یکنواخت.

مرحله 2: وانیل را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید

وقتی بافت مخلوط کرمی، کشدار و یکنواخت شد، کمی وانیل به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل کاملا در مواد پخش شود و بوی تخم مرغ گرفته شود و بافت مخلوط یکدست شود. صاف.

مرحله 3: تهیه ترکیبات خشک

سپس آرد را در ظرف دیگری الک می کنیم تا بافت آن یکدست و سبک شود، سپس بکینگ پودر، پودر شیر خشک و نشاسته ذرت را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود و دوباره مخلوط آرد را الک می کنیم تا یکدست شود. و صاف باشد.

مرحله 4: مواد خشک را با مخلوط تخم مرغ ترکیب کنید

سپس کم کم و به صورت کنترل شده مخلوط آرد را به مخلوط مواد اضافه کرده و با لیسک به آرامی مخلوط کنید و مخلوط را کم کم مخلوط کنید و یکدست شود و آرد در مخلوط گلوله نشود سپس کمی روغن بریزید. یک کاسه کوچک بریزید

مرحله 5: کره ذوب شده را اضافه کنید

در مرحله بعد، قابلمه کره را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا کره ذوب شود و پس از اینکه به دمای محیط رسید، آن را به مخلوط مواد اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا خوب ترکیب شده و مخلوط نرم و یکدست شود.

مرحله 6: مخلوط را در قالب ها ریخته و در فر قرار دهید

سپس داخل قالب ها یا قالب های تکی مافین را با روغن چرب کنید و کپسول های کاغذی را داخل قالب ها قرار دهید و دو سوم آن ها را با مایه کیک پر کنید و سپس قالب را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید.

مرحله 7: دمای فر را تنظیم کرده و تزئین کنید

سپس دمای فر را روی 170 درجه سانتیگراد قرار دهید و اجازه دهید کاپ کیک ها به مدت 15 دقیقه در فر بپزند و تمام شوند و بعد از این مدت در فر را باز کرده و آجیل مورد نظر خود را روی کاپ کیک ها بریزید و در فر را ببندید.

مرحله 8: گزینه های تزئین کیک کوچک

برای روی کاپ کیک ها می توانید از پسته خرد شده، گردوی خرد شده، پودر نارگیل، فندق خرد شده یا خلال بادام استفاده کنید و بگذارید یکی دو دقیقه دیگر روی حرارت گریل برشته شوند و آجیل را روی کاپ کیک برشته کنید.

مرحله نهم: مراحل پایانی پخت و خنک شدن کاپ کیک ها

حتما در دو دقیقه آخر پخت این کار را انجام دهید در غیر این صورت پف کیک خواب می گیرد.بعد از پخت کاپ کیک ها قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود سپس به آرامی کاپ کیک ها را از قالب خارج کنید. .

مرحله 10: تزیین و سرو نهایی کاپ کیک

سپس کاپ کیک ها را در ظرف دیگری بریزید و بنا به ذائقه خود مقداری عسل یا شکلات آب شده روی آن ها بریزید و روی آن ها را تزیین کنید سپس این کاپ کیک های خوش طعم و خوشمزه را برای پذیرایی و مهمانی با چای یا قهوه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا