آشپزی

طرز تهیه کاپ کیک انجیر +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کاپ کیک انجیر

کاپ کیک انجیر یکی از انواع کاپ کیک های خوشمزه و لذیذ است که بافت بسیار سبک و نرمی دارد و بسیار راحت و سریع تهیه می شود و می توانید از آن به عنوان یک دسر شیک و مناسب برای پذیرایی و مهمانی استفاده کنید. برای آشنایی کامل و گام به گام با طرز تهیه کاپ کیک انجیر سری به سایت آموزشی تینا چی بزنید.

مواد لازم برای کاپ کیک انجیر
ارد 2 عدد لیوان فرانسوی با دسته کامل
قند 1 فنجان
ماست غلیظ 1 فنجان
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
یک تخم مرغ 2 عدد
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
کره 160 گرم

طرز تهیه کاپ کیک انجیر

مرحله 1: مخلوط شکر و کره را آماده کنید

برای درست کردن کاپ کیک انجیر ابتدا در ظرفی مقداری شکر بریزید و سپس کره ای را که به دمای محیط رسیده و کمی نرم شده به آن اضافه کنید و با همزن برقی مواد را خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و بافت مخلوطی پیدا کنند. و کرکی

مرحله 2: تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید

سپس تخم مرغ ها را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا تخم مرغ ها گلوله شده و خوب مخلوط و یکدست شوند.سپس مقداری وانیل به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا عطر وانیل به مخلوط مواد و بوی کار سخت کشیده شود.تخم مرغ ها را بردارید.

مرحله 3: مخلوط آرد و بکینگ پودر را آماده کنید

سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت آن سبک و یکنواخت شود سپس بکینگ پودر را اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید سپس مخلوط آرد و بیکینگ پودر را دو بار الک کنید تا بافتی یکدست و یکدست شود.

مرحله 4: آرد و ماست را به مخلوط اضافه کنید

سپس نصف مقدار آرد را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند و آرد در مخلوط گلوله نشود و بافت مواد یکدست و یکدست شود سپس نصف مقدار ماست را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا ماست یک ماده مخلوط است

مرحله 5: مواد را با همزن برقی مخلوط کنید

با دور کم همزن برقی مواد را با هم مخلوط کنید تا بافتی یکدست و یکدست و نرم به دست بیاید سپس بقیه آرد را روی مواد بریزید و مخلوط کنید و با هم مخلوط کنید سپس نصف باقیمانده ماست را به مواد اضافه کنید و مخلوط کردن

مرحله 6: فرم ها را پر کنید

سپس داخل قالب های مافین را با روغن چرب کنید و کپسول های کاغذی را داخل قالب ها قرار دهید تا ثابت شوند و تکان نخورند، سپس مقداری از مواد را داخل کپسول ها بریزید تا دو سوم پر شوند و همه کپسول ها را به همین ترتیب آماده کنید. .

مرحله هفتم: با انجیر تزئین کنید و در فر قرار دهید

سپس مقداری انجیر را بشویید و برش دهید و چند برش انجیر را روی کاپ کیک ها بچینید و تزئین کنید سپس قالب را به مدت 10 دقیقه در فر داغ قرار دهید و سپس دمای فر را روی 170 درجه سانتیگراد قرار دهید.

مرحله هشتم: پخت کاپ کیک در فر

سپس کاپ کیک ها را به مدت 30 تا 35 دقیقه در فر بگذارید تا روی آن طلایی شود، مراقب باشید تا 20 دقیقه اول در فر را باز نکنید زیرا پف کاپ کیک ها از بین می رود و سپس آماده بودن کاپ کیک ها را بررسی کنید. یک سیخ.درخت تست

مرحله نهم: پخت کیک ها را با سیخ چوبی چک کنید

سیخ چوبی یا خلال دندان را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید و اگر چیزی به سیخ نچسبید کاپ کیک ها خوب پخته و آماده هستند سپس قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا کاپ کیک ها خنک شوند.

مرحله 10: تزئینات را اضافه کنید

بعد از سرد شدن کاپ کیک ها آن ها را از قالب خارج کرده و در ظرف دیگری بریزید، سپس با قلم مو می توانید کمی عسل رقیق شده یا شکلات آب شده یا شربت روی کاپ کیک ها بمالید.

مرحله یازدهم: تزئین و سرو نهایی

سپس روی کاپ کیک ها را با پودر پسته، پودر نارگیل، گردوی خرد شده، فندق خرد شده، خلال بادام یا شکلات چیپسی یا چند دور انجیر و موز تازه تزئین کنید و به عنوان یک دسر شیک و خوشمزه برای سرو و سرو در مهمانی ها سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا