آشپزی

طرز تهیه کاپ کیک خرمالو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کاپ کیک خرمالو

کاپ کیک خرمالو یکی از کاپ کیک های خوش طعم و لذیذی است که بافتی سبک و پف دار دارد، این کاپ کیک ها به روش های مختلفی تهیه می شوند و می توانید از آن ها به عنوان یک دسر شیک و جذاب برای پذیرایی و مهمانی استفاده کنید. برای آشنایی کامل با آموزش پخت طرز تهیه کاپ کیک خرمالو در زیر سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
ارد 300 گرم
یک تخم مرغ 3 عدد
پوره خرمالو 2/3 فنجان
قند 150 گرم
روغن مایع 1 فنجان
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
وانیل نصف قاشق چایخوری
گردو آسیاب شده 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کاپ کیک خرمالو

مرحله 1: مخلوطی از شکر و کره را آماده کنید

ابتدا در ظرفی مقداری شکر بریزید و سپس کره مایع را به آن اضافه کنید و با همزن برقی به مدت 2 دقیقه خوب هم بزنید تا شکر در کره حل شود و کاملا مخلوط شوند و بافت مخلوط یکدست و یکدست و کشدار شود. بودن

مرحله 2: تخم مرغ ها را به مخلوط اضافه کنید

سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به مخلوط مواد اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ حدود یک دقیقه مخلوط را هم بزنید تا تخم مرغ ها گلوله شده و خوب با مخلوط مواد مخلوط شوند و بافت یکنواختی به دست آید.

مرحله 3: روند را با اضافه کردن وانیل و آرد ادامه دهید

سپس وانیل را به مخلوط مواد اضافه کرده و هم میزنیم تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی تخم مرغ گرفته شود سپس مقداری آرد را در ظرف دیگری الک کرده تا بافت آن سبک شود سپس بکینگ پودر را به آرد اضافه کرده و ترکیب کردن

مرحله 4: آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب کنید

سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را با هم دو تا سه بار الک کنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بافت یکنواختی به دست آید سپس مخلوط آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید سپس به آرامی و در حرکت دایره ای با لیسک مخلوط کنید.

مرحله 5: نکاتی برای بعد از اضافه کردن آرد

پس از اضافه کردن آرد، مخلوط را زیاد هم نزنید زیرا باعث می شود پفک از هم بریزد، فقط مخلوط را به اندازه ای مخلوط کنید که مخلوط شود و آرد در مخلوط جمع نشود و بافتی یکدست و یکدست به دست نیاید.

مرحله ششم: خرماها را برای اضافه کردن به مخلوط آماده کنید

سپس خرماهایی را که از قبل شسته اید پوست بگیرید و هسته داخل آن ها را جدا کنید، سپس خرماها را به قطعات کوچک برش دهید و خرد کنید و در مخلوط کن یا همزن بریزید و کاملا پوره کنید تا بافت یکدست و یکدست شود.

مرحله 7: خرما و گردو پوره شده را به مخلوط اضافه کنید

در مرحله بعد خرماهای پوره شده را به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا کاملا یکدست و یکدست شود، سپس مقداری گردو را با دست چرخ کرده و به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا گردوها به طور یکنواخت در همه جا پخش شوند. بودن

مرحله 8: آماده کردن آستر کیک کیک

سپس داخل قالب های کاپ کیک را با روغن مایع یا کره چرب کنید یا کپسول های کاغذی را داخل قالب ها بریزید و سپس با قاشق خمیر کیک را داخل کپسول های کاغذی بریزید تا فقط تا نیمه پر شوند چون بعد از پخت پف می کنند.

مرحله 9: کاپ کیک ها را در فر بپزید

بعد از اینکه تمام کپسول های کاغذی را از مخلوط کاپ کیک پر کردید قالب را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی 170 درجه سانتیگراد قرار دهید و سپس بگذارید کاپ کیک ها نیم ساعت بپزند و در فر بپزید.

مرحله 10: نکات آشپزی و تست نهایی

مراقب باشید تا 20 دقیقه اول در فر را باز نکنید چون کاپ کیک بلند می شود سپس یک سیخ چوبی را داخل یکی از کاپ کیک ها فرو کنید و آن را بردارید.

مرحله 11: کاپ کیک ها را خنک کرده و آماده کنید

سپس کاپ کیک ها را از فر خارج کنید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شوند، سپس کاپ کیک ها را با احتیاط از قالب خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید، سپس به دلخواه مقداری عسل روی کاپ کیک ها بپاشید.

مرحله دوازدهم: کاپ کیک ها را تزئین کرده و سرو کنید

می توانید به جای عسل از شکلات یا گاناش آب شده استفاده کنید و سپس روی تارت خرما را با پودر پسته، پودر نارگیل، گردو آسیاب شده، فندق و بادام آسیاب شده یا شکلات چیپسی و چند برش نازک خرما تزئین کنید. در نهایت کاپ کیک خرمالو را در ظرف مناسبی بریزید و به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک صبحانه سالم و مقوی با چای سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا