آشپزی

طرز تهیه کاپ کیک سورپرایز نارگیلی با ظاهری شیک و خاص با دستور پخت محرمانه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کاپ کیک سورپرایز نارگیلی با ظاهری شیک و خاص را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کاپ کیک سورپرایز نارگیلی

طرز تهیه کاپ کیک سورپرایز نارگیلی

کیک کوچک سورپرایز نارگیلی یکی از کیک های خوشمزه، پرطرفدار و لذیذی است که طعم فوق العاده ای دارد، این کیک خوشمزه که بافتی سبک و لطیف دارد برای پذیرایی و مهمانی ها بسیار مناسب است و می توانید از آن به عنوان یک دسر شیک و جذاب استفاده کنید. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه کاپ کیک نارگیلی سورپرایز به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای قسمت نارگیل مقدار مواد
پودر نارگیل 1/2 فنجان
شکر پودر شده 2 قاشق غذاخوری کمتر از 1/2 فنجان
سفیده تخم مرغ 1 قطعه
مواد لازم برای کیک مقدار مواد
ارد 1 لیوان معادل 1 لیوان ساقه فرانسوی است
یک تخم مرغ 2 عدد
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
قند 1 فنجان
روغن مایع 1/2 فنجان
ماست یا شیر 1/2 فنجان
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
شکلات ذوب شده برای تزئین کافی
پودر پسته یا پودر نارگیل برای تزیین هر کدام 1 قاشق غذاخوری
گردو یا فندق خرد شده برای تزیین هر کدام 1 قاشق غذاخوری
خلال بادام برای تزئین 1 قاشق غذاخوری
شکلات چیپسی و ترافل های رنگی برای تزیین به مقدار مورد نظر

طرز تهیه کاپ کیک سورپرایز نارگیلی

مرحله 1: سفیده تخم مرغ را مخلوط کرده و حجم آن را افزایش دهید

ابتدا تخم مرغ را زده، سفیده و زرده را جدا کرده، سفیده را در ظرفی ریخته، با همزن دستی هم میزنیم تا گلوله شود، کمی پف کند و روی آن حباب ایجاد شود، سفیده بعد از هم زدن پف کرده و حجمش زیاد می شود.

مرحله 2: پودر نارگیل را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و آنها را مخلوط کنید

سپس پودر نارگیل را به سفیده ها اضافه کرده، مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند، سپس پودر شکر را الک کرده و به مخلوط سفیده و پودر نارگیل اضافه کنید، با قاشق هم بزنید تا کاملا یکدست شود و مخلوط به صورت خمیر درآید.

مرحله 3: مقداری از مخلوط را بردارید و شکل دهید

سپس مخلوط را با دست کمی هم می زنیم تا همه مواد مفید با هم مخلوط شده و یکدست شوند، عطر و طعم آنها با هم یکی شود.شکل و گرد.

مرحله چهارم: آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک کنید

تمام مخلوط را به همین ترتیب به صورت گلوله در آورید و کنار بگذارید، سعی کنید همه توپ ها به یک اندازه و یک شکل در بیایند، سپس مقداری آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود، سپس بیکینگ پودر را به آرد اضافه کنید. آن را مخلوط کنید، سپس آن را کنار بگذارید.

مرحله 5: تخم مرغ و شکر را با هم مخلوط کنید

سپس تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی ریخته و با همزن دستی هم می‌زنیم تا گلوله شوند و بافت آن کاملاً یکدست و پف‌کننده و حجیم شود، سپس کمی شکر به تخم‌مرغ‌ها اضافه می‌کنیم، دوباره با همزن دستی هم می‌زنیم تا خوب مخلوط شوند.

مرحله ششم: وانیل را به مخلوط مواد اضافه کنید و آنها را مخلوط کنید

مخلوط تخم مرغ و شکر را به مدت 3 تا 4 دقیقه با همزن دستی هم بزنید تا بافت مایه کرمی، کشدار و کمی حجیم شود، سپس کمی وانیل به مخلوط اضافه کنید، هم بزنید تا عطر وانیل شود. مواد را پخش کنید و بوی تخم مرغ را جذب کنید.

مرحله هفتم: کره مایع را به مواد اضافه کنید و با آنها مخلوط کنید

سپس مقداری روغن مایع به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و روغن مایع با مواد مخلوط شود، پس از افزودن روغن مایع، نیازی به هم زدن زیاد نیست، کافی است روغن را با مواد مخلوط کنید. بقیه مواد را مخلوط کنید کافی است.

مرحله 8: ماست را به مخلوط اضافه کنید

سپس مقداری ماست را که به دمای محیط رسیده است به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و بافت صافی به دست آید، بعد از اضافه کردن ماست نیازی به مخلوط کردن زیاد نیست، فقط باید فرم بگیرد. یک بافت در دست

مرحله 9: مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به مخلوط اضافه کنید

سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید، با همزن دستی به آرامی مواد را در یک جهت به صورت دایره ای هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند، آرد به شکل یک عدد باقی بماند. گلوله داخل ظرف نگذارید و بافت صافی ایجاد کنید.

مرحله 10: پودر کاکائو را به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید

سپس پودر کاکائو را روی مخلوط مواد الک کرده و با همزن دستی به آرامی مخلوط کرده و با آنها هم می زنیم تا پودر کاکائو کاملاً به مواد آغشته شود تا همه مواد خوب مخلوط شده و پودر کاکائو به صورت گلوله درآید. داخل مواد نمی ماند

مرحله یازدهم: خمیر کیک را در قالب های مافین بریزید و توپ های نارگیل را داخل آن قرار دهید.

بعد از اینکه مایه یکنواخت شد خمیر را داخل مافین های کاغذی بریزید و هر کدام را دو سوم پر کنید چون بعد از پخت کیک پف کرده و پف می کند یک سوم حجم مافین ها را خالی بگذارید سپس بچینید. در هر کدام از قالب های مافین یک توپ نارگیل بریزید.

مرحله 12: قالب های مافین را در فر قرار دهید

بعد از گذاشتن گلوله نارگیل نیازی نیست آن را داخل مایه کیک فشار دهید، فقط آن را در وسط مایه کیک قرار دهید و بعد از اینکه تمام قالب های کاغذی را آماده کردید، در فری که 10 دقیقه کاملا گرم شده است قرار دهید. دقیقه قرار دهید و انتخاب کنید.

مرحله 13: دمای فر را تنظیم کرده و کاپ کیک ها را در آن بپزید

دمای بخارپز را روی 160 درجه قرار دهید، اجازه دهید کاپ کیک ها به مدت 15 دقیقه بپزند، حجم آنها زیاد شود، کاملا پخته و آماده می شوند، پس از این مدت کاپ کیک ها را از دستگاه خارج کرده و در فر قرار دهید. محیط را طوری قرار دهید که حرارت اولیه آن کاهش یابد.

مرحله چهاردهم: دمای فر گازی را تنظیم کرده و کاپ کیک ها را در فر بپزید

اگر از فر گازی برای پخت کاپ کیک استفاده می کنید یک ربع قبل از گذاشتن کاپ کیک ها فر را روشن کنید و بعد از قرار دادن کاپ کیک ها در فر دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید کاپ کیک ها بپزند. در فر به مدت 25 تا 30 دقیقه.

مرحله 15: تست سرعت پخت کیک

مراقب باشید اگر از فر گازی برای پخت کاپ کیک استفاده می کنید، در 20 دقیقه اول در فر را باز نکنید وگرنه پف کیک از بین می رود و شکل خود را از دست می دهد.

مرحله 16: پخت کیک ها را در صورت نیاز ادامه دهید

یک سیخ چوبی یا خلال دندان را داخل یکی از کاپ کیک ها فرو کنید و آن را بردارید و اگر خمیر به آن نچسبید کیک خوب پخته و آماده است در غیر این صورت اجازه دهید کیک ها 5-10 دقیقه دیگر استراحت کنند و در فر بپزید تا آجیل کاملا پخته شده است.

مرحله هفدهم: از فر برقی برای پخت کاپ کیک استفاده کنید

بعد از اینکه کاپ کیک ها خوب پخت و سطح آنها طلایی شد از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید و اگر برای پخت کاپ کیک از فر برقی استفاده می کنید از یک ربع قبل آن را روشن کنید تا پخته شود. کاملا گرم شده سپس قالب ها را در آن قرار دهید.

مرحله 18: دمای فر برقی یا تستر را تنظیم کرده و کاپ کیک ها را بپزید

سپس دمای فر برقی یا تستر را روی 160 درجه سانتیگراد قرار دهید و اجازه دهید کاپ کیک ها به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر برقی بپزند و آماده هستند و پس از این مدت کاپ کیک ها را از فر برقی خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید. برای خنک شدن

مرحله 19: شکلات را به روش حمام آب ذوب کنید

پس از سرد شدن کاپ کیک ها می توانید آسترهای کاغذی را از روی آن ها بردارید و سپس کاپ کیک ها را در ظرفی قرار دهید، سپس مقداری شکلات را در یک کاسه کوچک بریزید، آن را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا شکلات ذوب شود.

مرحله 20: کاپ کیک ها را با سورپرایز نارگیلی تزئین کنید

وقتی بافت شکلات کاملا صاف شد داخل قیف بریزید و شکلات آب شده را به شکل دلخواه روی کاپ کیک ها بریزید سپس روی آن ها را با مقداری پودر پسته، پودر نارگیل، گردوی آسیاب شده، فندق آسیاب شده، خلال بادام بپاشید، تزیین کنید. با چیپس شکلات و ترافل گل.

مرحله 21: سرو کاپ کیک نارگیلی سورپرایز

سپس چند کاپ کیک نارگیلی غافلگیرکننده را در بشقاب سرو مناسب بچینید و به دلخواه تزیین کنید سپس به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده خوشمزه و پرطرفدار برای پذیرایی ها و مهمانی ها با چای یا قهوه داغ سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا