آشپزی

طرز تهیه کاپ کیک گیلاس با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کاپ کیک گیلاس را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کاپ کیک گیلاس

مافین گیلاس یکی از شیرینی های خوشمزه و میوه ای است که در دستور پخت های مختلف تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مافین گیلاس اینجا کلیک کنید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک گیلاس
یک تخم مرغ 3 عدد
ارد 2.5 فنجان
قند 1.5 فنجان
شیر نر ⅓ لیوان
ماست ⅓ لیوان
روغن مایع ½ فنجان
وانیل ½ قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
گیلاس 1.5 فنجان

طرز تهیه کاپ کیک گیلاس

مرحله اول

برای تهیه کاپ کیک های گیلاسی خوشمزه ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید کاملا گرم شود. سپس هسته آلبالوها را جدا می کنیم و به صورت ضربدری برش می دهیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا مخلوط تخم مرغ سفید و کشدار شود. حالا شیر را به کاسه اضافه کنید.

سطح سوم

سپس دوباره مواد را در کاسه با همزن برقی مخلوط کنید تا یکدست شوند. حالا ماست و کره مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کنید و هر کدام را به مدت 30 ثانیه مخلوط کنید تا مخلوط کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را 3 بار الک می کنیم سپس در 3 مرحله به کاسه اضافه می کنیم و با کفگیر دایره ای هم می زنیم تا ساختار مایه کیک یکنواخت شود. حالا کاغذهای کپسول را داخل قالب مافین می گذاریم.

مرحله پنجم

در مرحله بعد دو قاشق غذاخوری از مایه کیک را داخل قالب بریزید و آلبالوهای خرد شده را روی مایه قرار دهید سپس به همین ترتیب عمل کنید تا دو سوم کاغذ کپسول پر شود.

مرحله ششم

حالا قالب را در فر قرار دهید و اجازه دهید کاپ کیک ها به مدت 40 دقیقه در فر بمانند تا کاملا پخته شوند. بعد از 30 دقیقه یک سیخ چوبی یا خلال دندان به وسط کیک بچسبانید و آن را بردارید.

مرحله هفتم

اگر خمیر کیک به سیخ چوبی یا خلال دندان نچسبد، کیک کاملا پخته شده است. سپس قالب را از فر خارج کرده و کاغذهای کپسول را از قالب خارج کنید سپس اجازه دهید کاپ کیک ها کاملا خنک شوند. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا