آشپزی

طرز تهیه کاچی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کاچی

کاچی یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی است که در مناسبت های خاص تهیه می شود. یکی از مهم ترین کاربردهای کاچی برای خانم های تازه زایمان شده و خانم های پریود است که آموزش کامل و مرحله به مرحله آشپزی را مشاهده کنند. طرز تهیه کاچی سنتی برای وب سایت آموزشی چه فایده ای دارد؟

مواد مورد نیاز برای کاچی
شیر نر 1.5 فنجان
اب 1.5 فنجان
قند دو سوم فنجان
گل سرخ نصف فنجان
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
آرد سنگ 1 فنجان
کره 30 گرم

طرز تهیه کاچی

مرحله اول

من آماده می کنم به روش سنتی آپلود کنید ابتدا شیر را به همراه آب و شکر در قابلمه مناسبی ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مواد را هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود و بعد از حل شدن شکر زعفران و گلاب را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

صبر کنید تا شربت بجوشد سپس شربت را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. پس از آن آرد سنگ را در ظرف مناسبی با حرارت بسیار ملایم تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود و عطر کباب بلند شود.

سطح سوم

به تفت دادن آرد ادامه می دهیم تا کمی تیره شود سپس کره را اضافه می کنیم و آرد و کره را چند دقیقه تفت می دهیم تا کاملا یکدست شوند. سپس کم کم شربتی را که از قبل آماده کرده بودیم اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

شربت را کم کم اضافه کنید و در حین افزودن شربت با همزن مواد را بزنید تا گلوله نشود. پس از آماده شدن اردک و سفت شدن خوب آن را به ظرف مورد نظر منتقل کرده و تزئین کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا