آشپزی

طرز تهیه کباب بختیاری تابه ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کباب بختیاری در تابه

کباب تابه ای بختیاری یکی از انواع کباب لذیذ و پرطرفدار است که طعم و ظاهر منحصر به فردی دارد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه کباب بختیاری در تابه برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 300 گرم
پیاز 1 قطعه بزرگ
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه، پودر سیر و نمک هر کدام 1 قاشق چایخوری
پودر فلفل سیاه و آویشن ½ قاشق چایخوری از هر کدام
مواد لازم برای مرغ سوخاری
سینه مرغ چرخ کرده 300 گرم
پیاز 1 قطعه بزرگ
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
خردل 1 قاشق غذاخوری
فلفل ½ قاشق چایخوری
پودر سیر 1 قاشق چایخوری
مواد کباب
کره 50 گرم
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کباب بختیاری در تابه

مرحله اول

برای تهیه کباب بختیاری در تابه به روش مجلسی، در ابتدای کار مواد قسمت گوشتی را آماده می کنیم، برای این منظور پیاز را با دندانه های ریز روی رنده رنده می کنیم و از صافی رد می کنیم تا آب پیاز اضافه شود. به طور کامل حذف می شود.

مرحله دوم

سپس پیاز را به همراه گوشت چرخ کرده در ظرفی ریخته و پودر سیر، نمک، پودر آویشن، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زعفران دم کرده را در ظرفی بریزید و به مدت 2 دقیقه خوب ورز دهید تا چسبندگی لازم حاصل شود.

سطح سوم

حالا روی کاسه را با سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید. سپس در ظرف مناسبی سینه مرغ چرخ کرده را به همراه نمک، فلفل، سس خردل، پودر سیر و زعفران دم کرده بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را ریز رنده کنید و از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس به ظرف اضافه کنید. حالا مواد را به مدت 2 تا 3 دقیقه در ظرف خوب ورز می دهیم تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله پنجم

سپس دوباره روی کاسه را با سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید سپس دو قسمت گوشت را به مدت 1 ساعت در یخچال استراحت دهید. بعد از این مدت کاسه ها را از یخچال خارج کنید.

مرحله ششم

حالا یک تابه با روکش نچسب انتخاب می کنیم و یک ردیف از فرآورده های گوشتی را به صورت افقی در تابه می چینیم سپس کناره ها را با مرغ چرخ کرده پر می کنیم و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد گوشتی تمام شود.

مرحله هفتم

سپس مواد را کاملا صاف و یکدست با دست درست می کنیم سپس با کفگیر برش می دهیم و بین آنها فاصله می گذاریم. حالا زعفران پخته شده را روی مواد بریزید و کره را مکعبی کنید.

مرحله هشتم

حالا کره را روی سیخ ها بگذارید و درب تابه را ببندید سپس سیخ ها را روی حرارت ملایم بگذارید تا مرغ و گوشت بپزند. وقتی آب تابه تبخیر شد سیخ ها را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شوند. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا