آشپزی

طرز تهیه کباب تابه ای بوقلمون با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کباب تابه ای بوقلمون را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه بوقلمون تابه ای

کباب بوقلمون یکی از انواع کباب های خوشمزه و با خاصیت می باشد که قوام ملایم و سبکی دارد و بسیار راحت و سریع تهیه می شود.این کباب خوشمزه طرفداران زیادی دارد و به روش های مختلف و با مواد مختلف تهیه می شود مرحله به مرحله طرز تهیه بوقلمون تابه ای برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت ران و سینه بوقلمون نیم کیلو
پیاز متوسط 1 قطعه
جعفری خرد شده 2 تا 3 قاشق غذاخوری
فلفل خرد شده 2 تا 3 قاشق غذاخوری
کره 50 گرم
زعفران آب پز غلیظ 2 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی های متوسط 2 عدد
نمک و فلفل کافی
فلفل قرمز و آویشن کافی
مواد لازم برای رشته پلو
برنج 3 فنجان
اب 6 فنجان
گرایش شعر 1 فنجان
کره 25 گرم
نمک 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه بوقلمون تابه ای

مرحله اول

ابتدا مخلوط ساق و سینه بوقلمون را چرخ کرده تا غلظت یکنواختی به دست بیاید و در ظرفی بریزید و در صورت تمایل به جای گوشت بوقلمون می توانید از مخلوط پا و سینه مرغ استفاده کنید و با هم چرخ کنید. .

مرحله دوم

سپس یک عدد پیاز متوسط ​​را پوست گرفته، شسته و چرخ کرده و روی گوشت چرخ کرده ریخته و خوب هم می زنیم تا غلظت یکدستی حاصل شود، سپس مقداری از جعفری را شسته و وقتی خشک شد، ریز خرد می کنیم.

سطح سوم

سپس جعفری را روی مخلوط گوشت و پیاز بریزید و هم بزنید سپس فلفل سبز و قرمز را بشویید و از هر کدام کمی خرد کنید و به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط و یکدست شود.

مرحله چهارم

سپس مقداری نمک و فلفل به مخلوط مواد اضافه کنید و آنها را هم بزنید و بسته به ذائقه و ترجیح خود می توانید مقداری فلفل قرمز و آویشن به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر ادویه ها پخش شود و کاملا تبخیر شود. با توجه به طعم همه مواد

مرحله پنجم

سپس مخلوط را به آرامی ورز دهید و سپس در ظرفی بریزید و روی آن را سلفون بپوشانید و به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا مخلوط خوب استراحت کند و منسجم شود و عطر و طعم همه مواد کاملا با هم ادغام شود. مخلوط شده است

مرحله ششم

بعد از این مدت ظرف را با مخلوط از یخچال خارج کنید و سپس داخل تابه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا داغ شود سپس گوشت را کمی له کنید و به طور یکنواخت و یکنواخت کف آن پخش کنید. تابه را با دستان خود .

مرحله هفتم

سپس گوشت را به اندازه های دلخواه برش دهید و سپس درب ماهیتابه را ببندید و اجازه دهید گوشت با حرارت متوسط ​​خوب سرخ شود و رنگ آن تغییر کند و وقتی یک طرف گوشت سرخ شد تکه های گوشت را برگردانید تا طرف دیگر آن هم شود. همچنین سرخ شده

مرحله هشتم

سپس در ظرفی مقداری روغن بریزید و به روش حمام آب روی بخار کتری آب کنید سپس در ظرف کوچکی مقداری زعفران بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و بگذارید خوب بجوشد و غلیظ شود و سپس با کره آب شده مخلوط کنید. . .

مرحله نهم

سپس مخلوط کره آب شده و زعفران پخته شده را روی گوشت بریزید سپس گوجه فرنگی هایی را که از قبل شسته اید حلقه حلقه کرده و به اندازه دلخواه کنار گوشت بچینید و درب تابه را ببندید و سپس حرارت را کم کنید تا گوشت خوب سرخ شده

مرحله دهم

بعد از اینکه گوشت کاملا سرخ شد و مغز پخته شد و گوجه ها خوب پختند و آب آنها خارج شد تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله یازدهم

برای تهیه سوپ مقداری برنج را در ظرف یا قابلمه ای بریزید و سپس مقداری آب به آن اضافه کنید و مقداری نمک روی آن ها بریزید و هم بزنید و بگذارید برنج از عصر تا صبح یا حداقل 3 تا 4 ساعت خوب خیس بخورد.

مرحله دوازدهم

سپس مقداری دانه برنج را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید و اجازه دهید ده دقیقه سرخ شود سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا رشته ها کمی خنک شوند.

مرحله سیزدهم

سپس در قابلمه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن آب شود و رشته های تفت داده شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا رشته ها به رنگ قهوه ای خوش رنگ در بیایند سپس برنج را به همراه آب آن به رشته ها اضافه کنید.

مرحله چهاردهم

سپس اجازه دهید برنج مانند قابلمه آب کشیده شود و سپس حرارت را کم کنید و در قابلمه را با بخار پز بپوشانید و بگذارید بجوشد و پس از پخته شدن برنج مقداری کره آب شده روی برنج بریزید و با قلمو روی آن بریزید و بعد برنج را داخل آن قرار دهید. ظرف مناسب

مرحله پانزدهم

سپس کباب بوقلمون را در بشقاب مناسبی گذاشته و دور آن را چند عدد گوجه فرنگی سرخ شده بچینید و روی آن را با مقداری نعنا، گشنیز و برگ ریحان تزیین کنید و با برنج شرعی، سالاد، ترشی، زیتون و انواع دارچین سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا