آشپزی

طرز تهیه کباب تابه ای ترکیه ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه تابه کباب ترکی

کباب ترکی یکی از غذاهای پرطرفدار در ترکیه است که با دستور پخت های مختلفی درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه تابه کباب ترکی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سیب زمینیها 2 عدد
گوشت چرخکرده 400 گرم
پیاز 2 عدد
گوجه فرنگی 4 عدد
آرد سوخاری 3 تا 4 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 1 قطعه
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
پودر آویشن، پودر سیر و پودر موسیر کافی
جعفری خشک کافی

طرز تهیه تابه کباب ترکی

مرحله اول

برای تهیه یک کباب ترکی خوشمزه ابتدا گوشت را ریز خرد می کنیم سپس در چرخ گوشت گذاشته و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس پوست 1 عدد پیاز را جدا می کنیم سپس می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندان های ریز رنده شده رنده می کنیم سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی آن گرفته شود و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. سپس نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و پودر موسیر را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله جعفری خشک را به همراه آرد سوخاری و تخم مرغ به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم سپس مواد را به مدت 5 دقیقه خوب ورز می دهیم تا مخلوط و یکدست شوند. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید.

مرحله چهارم

حالا اجازه دهید سس BBQ به مدت 45 دقیقه در یخچال بماند تا طعم ها با هم مخلوط شوند. سپس سیب زمینی ها را پوست گرفته و سپس آنها را شسته و حلقه ای برش می دهیم و نمک می پاشیم.

مرحله پنجم

در این مرحله فلفل سیاه را به همراه پودر موسیر روی سیب زمینی ها می ریزیم سپس ماساژ می دهیم تا طعم سیب زمینی ها خوب شود. بعد سینی فر را با کمی روغن چرب کنید سپس سیب زمینی ها را داخل آن بریزید.

مرحله ششم

حالا سس کباب را از یخچال بیرون می آوریم و به صورت لایه نازک روی سیب زمینی ها می گذاریم و پخش می کنیم. سپس گوجه فرنگی را شسته و دایره ای برش می دهیم و روی گوشت چرخ کرده می گذاریم.

مرحله هفتم

در این مرحله پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم و می شوییم و سپس حلقه حلقه می کنیم و با فلفل سبز روی گوجه فرنگی می گذاریم. سپس فر را با دمای 180 درجه می گذاریم تا گرم شود.

مرحله هشتم

حالا سینی فر را با یک ورق فویل بپوشانید سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید و کباب را به مدت 45 دقیقه در فر بگذارید تا کاملا بپزد. سپس بعد از این مدت ورق فویل را از سینی جدا می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت اجازه دهید تابه به مدت 4 دقیقه گریل شود تا طلایی و زیبا شود. سپس بعد از گذشت این مدت سینی را از فر خارج کرده سپس کباب را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا