آشپزی

طرز تهیه کباب ته تالی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کباب ته تالی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه تالی کباب

کباب ته تالی یکی از کباب های خوشمزه و سنتی کشورمان است که اصل آن مربوط به استان مرکزی است، آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه تالی کباب برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 500 گرم
پیاز 2 عدد
سیب زمینیها 3 عدد
گوجه فرنگی 3 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
آب جوش 2 لیوان
آبلیموی تازه کافی
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه تالی کباب

مرحله اول

من آماده می کنم تالی کباب خوشمزه در ابتدای کار پیاز را ریز رنده کرده و از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

حالا مقداری نمک، فلفل و زردچوبه را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید سپس کاسه را در یخچال قرار دهید.

سطح سوم

حالا اجازه دهید گوشت به مدت 30 دقیقه استراحت کند تا طعم ها با هم مخلوط شوند. بعد از گذشت این مدت سیب زمینی ها را پوست گرفته و همراه با گوجه فرنگی بشویید سپس به صورت خلالی برش دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله داخل سینی مناسبی کمی روغن مایع می ریزیم و گوشت را از یخچال خارج می کنیم سپس داخل سینی می ریزیم و کاملا پهن می کنیم. حالا سیب زمینی های خلال شده و گوجه فرنگی را روی گوشت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از آن، به این ترتیب که پیاز باقیمانده را ریز خرد کرده و سپس تابه ای جداگانه روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم و کمی روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا پیاز را به ماهیتابه اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز قرمز و کاراملی شود سپس پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی کاملا از بین برود و رنگ گوجه فرنگی روشن شود.

مرحله هفتم

سپس آب جوش را به تابه اضافه می کنیم و در صورت تمایل به طعم بهتر مقداری سبزیجات معطر به تابه اضافه می کنیم. حالا سس را داخل تابه حاوی مواد بریزید و تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله هشتم

در این مرحله درب تابه را ببندید و بگذارید ته تالی کاملا بپزد. وقتی مواد کاملا پخته و نرم شدند، کمی آبلیموی تازه برای چاشنی به تابه اضافه کنید، سپس ظرف را بعد از 5 دقیقه از روی حرارت بردارید.

مرحله نهم

سپس کف تالی را به همراه گوجه و سیب زمینی در ظرف مورد نظر می ریزیم سپس مابقی سس را کف تالی می ریزیم. سرگرمی روز ته ثالی را با برنج زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا