آشپزی

طرز تهیه کباب ته تالی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه تالی کباب

کباب ته تالی یکی از کباب های خوشمزه و ساده در شهر اراک است که توسط نانوایان اختراع شده است تا آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را مشاهده کنید. طرز تهیه تالی کباب برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 400 گرم
پیاز 2 عدد
گوجه فرنگی 4 عدد
سیب زمینیها 2 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه تالی کباب

مرحله اول

برای تهیه تالی کباب خوشمزه ابتدا گوشت را ریز خرد می کنیم سپس در چرخ گوشت گذاشته و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس پوست 1 عدد پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندان های ریز رنده شده رنده می کنیم سپس از صافی رد می کنیم تا آب اضافی پیاز گرفته شود. سپس پیاز، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله مقداری از گوشت را برداشته سپس به شکل گرد یا بیضی در آورده و در ظرف مناسبی قرار می دهیم. سپس روی ظرف گوشت چرخ کرده را سلفون بپوشانید.

مرحله چهارم

حالا سیخ ها را به مدت 10 تا 15 دقیقه در یخچال استراحت دهید. سپس پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم و سپس آن را شسته و ریز خرد می کنیم. سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله کمی روغن مایع داخل تابه بریزید و بلافاصله پیاز را اضافه کنید سپس تفت دهید تا پیاز سبک و شفاف شود. سپس سیخ ها را از یخچال بیرون می آوریم و در سینی می گذاریم.

مرحله ششم

حالا سیب زمینی ها را پوست می گیریم سپس می شوییم و دایره ای برش می دهیم و روی هر تکه گوشت دایره های سیب زمینی می گذاریم. سپس گوجه ها را شسته و دایره ای برش می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک دایره گوجه فرنگی روی دایره های سیب زمینی قرار می دهیم. سپس رب گوجه فرنگی را با کمی آب جوش مخلوط می کنیم و کمی نمک و فلفل می زنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مخلوط سس گوجه فرنگی را روی سیخ ها بریزید سپس درب تابه را ببندید و اجازه دهید تالی کباب 45 دقیقه روی آتش بماند تا کاملا بپزد و سس گوجه فرنگی کاملا غلیظ شود.

مرحله نهم

در نهایت بعد از این مدت ماهیتابه را از روی حرارت برداشته سپس کباب را به همراه گوجه فرنگی و سیب زمینی در ظرف مورد نظر می گذاریم. سپس تالی کباب را با نان تازه و ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا