آشپزی

طرز تهیه کباب حسینی با گوشت چرخ کرده با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کباب حسینی با گوشت چرخ کرده را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کباب حسینی با گوشت چرخ کرده

کباب حسینی یکی از غذاهای معروف استان اصفهان است که با دستور پخت و مواد اولیه مختلفی درست می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه کباب حسینی با گوشت چرخ کرده برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 400 گرم
پیاز 2 عدد وسط
گوجه فرنگی 4 عدد
فلفل 1 قطعه
سیر 3 قرص
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کباب حسینی با گوشت چرخ کرده

مرحله اول

برای تهیه کباب با گوشت چرخ کرده ابتدا گوشت گوسفندی را ریز خرد کرده سپس در چرخ گوشت گذاشته و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس فلس های یکی از پیازها را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندان های ریز رنده شده رنده می کنیم سپس نمک و فلفل و زردچوبه را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و سپس ورز می دهیم تا مواد مخلوط و یکدست شود. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید.

سطح سوم

در این مرحله مخلوط با گوشت چرخ کرده را در یخچال می گذاریم سپس به مدت 1 ساعت استراحت می دهیم تا طعم ها با هم مخلوط شوند. سپس گوجه ها را شسته سپس پوست آن ها را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله گوجه ها را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم سپس در غذاساز می گذاریم. سپس فلفل ها را شسته و به قطعات کوچک خرد می کنیم و به غذاساز اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا شله های سیر را جدا می کنیم سپس به همراه نمک و فلفل و زردچوبه داخل غذاساز می ریزیم و مخلوط می کنیم تا مواد کاملا پوره شوند. سپس پوست پیاز باقی مانده را جدا می کنیم و سپس آن را شسته و ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کمی روغن مایع اضافه می کنیم. بعد پیاز را اضافه کرده و تفت دهید تا پیاز طلایی شود و سپس پوره گوجه فرنگی را به پیاز اضافه کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود و رنگ آن باز شود و کاملا سرخ می کنیم. سپس مخلوط پوره و فلفل را به پوره گوجه فرنگی سرخ شده اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا سس را سرخ می کنیم سپس سس را روی اجاق گاز می گذاریم تا سرخ شود و کره چکه کند. سپس بعد از 1 ساعت مخلوط کباب را از یخچال خارج می کنیم و دوباره ورز می دهیم تا یکدست شود.

مرحله نهم

در این مرحله تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع اضافه می کنیم سپس اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود. سپس مقداری از مخلوط کباب را برداشته و به دلخواه شکل می دهیم.

مرحله دهم

همه مواد کباب را به همین ترتیب آماده می کنیم سپس در تابه می گذاریم و کمی تفت می دهیم تا سرخ شوند. سپس سیخ های سرخ شده را از ماهیتابه خارج می کنیم و در مخلوط رب گوجه فرنگی قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در آخر سیخ ها را در سس می گذاریم تا کاملا آماده شوند و سس خورده شود. سپس بعد از 30 دقیقه حرارت را خاموش کرده و کباب حسینی را با نان تازه سرو می کنیم. نوش جان


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا