آشپزی

طرز تهیه کباب حسینی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کباب حسینی

کباب حسینی یکی از غذاهای قدیمی و لذیذ اصفهان است که در اقصی نقاط ایران به روش های مختلفی تهیه می شود و طعم بی نظیری دارد. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه کباب حسینی برای سایت آموزشی مفید همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت 600 گرم
پیاز 2 عدد وسط
گوجه فرنگی 2 عدد وسط
فلفل شیرین 1 قطعه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
آب انگور ترش نصف فنجان
نمک، فلفل، پودر کاری به مقدار مورد نظر
کره کافی

طرز تهیه کباب حسینی

مرحله اول

من آماده می کنم کباب حسینی ابتدا گوشت تازه را مکعبی خرد کرده و در ظرفی بریزید سپس پیاز را به صورت خلالی درشت برش دهید و به چند قسمت تقسیم کنید و روی گوشت بریزید و کاملا مخلوط کنید.

مرحله دوم

حالا در صورت تمایل فلفل رنگی را برش بزنید و به قطعات درشت تقسیم کنید سپس به مواد اضافه کنید، برای زیبا شدن کباب می توانید از دو رنگ یا چند رنگ فلفل سیاه استفاده کنید.

سطح سوم

سپس نمک و فلفل و پودر کاری را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا عطر ادویه ها به خورد گوشت برود و روی آن را سلفون بپوشانید و حدود 3 ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

مرحله چهارم

بعد از اینکه گوشت ها خوب مزه دار شدند، یک تکه گوشت، یک تکه پیاز، یک تکه گوشت دیگر، یک تکه فلفل روی سیخ های چوبی می غلتانند تا سیخ ها پر شوند.

نکته: سیخ های چوبی را قبل از استفاده با آب خیس کنید وگرنه گوشت بوی چوب می دهد.

مرحله پنجم

حالا پیاز را حلقه حلقه کنید و کف سینی بچینید سپس حلقه های گوجه فرنگی را کنار پیازها بچینید و سیخ های کباب را روی آن ها قرار دهید.

مرحله ششم

برای تهیه سس کباب در تابه ای روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و یک قاشق رب گوجه فرنگی را در آن تفت دهید تا رنگ رب تغییر کند.

مرحله هفتم

سپس مقداری پودر کاری مطابق ذائقه خود به رب اضافه کنید و تفت دهید سپس غور را به رب اضافه کنید و دوباره کمی تفت دهید، حالا یک لیوان آب به مواد سس اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله سس را روی سیخ های کباب بریزید و در ظرف را ببندید و به مدت 3-4 ساعت روی حرارت ملایم بگذارید تا خوب جا بیفتند، در ده دقیقه آخر پخت نمک اضافه کنید.

نکته: در مرحله آخر پخت کباب نمک اضافه کنید تا گوشت مغز خوب و کامل بپزد.

مرحله نهم

پس از پخت کامل کباب، ظرف را از روی حرارت برداشته و کباب حسینی را در ظرف مناسبی گذاشته و همراه با برنج زعفرانی یا نان همراه با سالاد، ترشی و انواع گشنیز سرو می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا