آشپزی

طرز تهیه کباب دیگی مشهدی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کباب دیگی مشهدی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مشدی کباب قابلمه ای

طرز تهیه کباب قابلمه ای مشهدی طرز پخت کباب قابلمه ای با برنج طرز تهیه کباب قابلمه ای با قابلمه طرز تهیه کباب قابلمه ای برای دو نفر طرز تهیه کباب قابلمه ای کرمانی طرز تهیه کباب قابلمه ای شمالی طرز تهیه کباب قابلمه ای کباب قابلمه ای گیلانی

دیگی کباب یکی از کباب های سنتی و خوشمزه ایرانی است که به دو روش اصلی تهیه می شود. این کباب خوشمزه را می توانید ته دیگ برنج یا چیزی شبیه آن قرار دهید تابه گریل برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه کباب پز مشهدی این کار را انجام دهید، در ادامه با و سرگرمی روز سایت همراه باشید

مواد لازم برای 3 تا 4 نفر
گوشت چرخکرده 500 گرم
پیاز 2 عدد وسط
گوجه فرنگی 4 عدد
فلفل سبز شیرین 4 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
اب 1 فنجان
سماق 1 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق غذاخوری
فلفل 1 قاشق چایخوری
پودر سیر ½ قاشق چایخوری
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
کره 1 قاشق غذاخوری
برنج 4 لیوان
سیب زمینیها 1 قطعه بزرگ
کره کافی

طرز تهیه کباب قابلمه ای با برنج

مرحله اول

من آماده می کنم یک کباب قابلمه خوشمزه برای پلو ابتدا برنج را در آب سرد و 1 قاشق نمک بسته به نوع آن بین 30 دقیقه تا 3 ساعت خیس کنید. سپس پیاز را با رنده متوسط ​​رنده می کنیم و بعد از آن آب اضافی آن را کاملا می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده در ظرف مناسبی بریزید. در مرحله بعد نمک، فلفل، سماق و پودر سیر را به کاسه اضافه کنید، سپس مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود.

سطح سوم

سس کباب را باید 10 دقیقه با دست ورز دهید تا کاملا یکدست شود. سپس درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و حداقل یک ساعت در یخچال می گذاریم تا طعم مواد با هم مخلوط شود.

مرحله چهارم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب بجوشد سپس 1 قاشق روغن و 1 قاشق نمک اضافه کنید. سپس برنج خیس شده را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله پنجم

بعد از 7 تا 10 دقیقه برنج را آبکشی کنید. سپس سیب زمینی ها را رنده کرده و با آب سرد خوب بشویید. حالا کف یک قابلمه مناسب کمی روغن بریزید و سیب زمینی ها را با کمی نمک اضافه کنید.

مرحله ششم

سیب زمینی ها را به طور یکنواخت کف قابلمه پهن کرده و فشار دهید سپس برنج آبکش شده را روی آن بریزید. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا برنج 45 دقیقه تا یک ساعت دم بکشد.

مرحله هفتم

در این مرحله سس کباب را از یخچال خارج می کنیم سپس سینی مناسبی را انتخاب کرده و با روغن چرب می کنیم. سپس سس کباب را به طور یکنواخت کف تابه بمالید و به دلخواه برش بزنید.

مرحله هشتم

در این مرحله تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و درب آن را می بندیم تا آب گوشت گرفته شود. بعد از 10 دقیقه درب تابه را بردارید و بگذارید کباب خوب سرخ شود. بعد از سرخ شدن کناره کباب، زعفران آب پز را به آن اضافه می کنیم.

مرحله نهم

حالا کباب را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن هم خوب سرخ شود. سپس گوجه فرنگی و فلفل سبز را خرد کرده و روی گریل می گذاریم. حالا پوره گوجه فرنگی را با ۱ لیوان آب رقیق کرده و به تابه اضافه کنید.

مرحله دهم

بعد از اینکه کباب خوب پخت و رب گوجه فرنگی غلیظ شد، کباب را در ظرف مناسبی بریزید. بعد از اینکه برنج پخت، آن را در بشقاب گذاشته و با کباب قابلمه ای خوشمزه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا