آشپزی

طرز تهیه کباب زردک با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کباب زردک را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه زردک کباب

کباب زردک یکی از غذاهای ساده و لذیذ شهر اصفهان است که با دستور پخت های مختلف درست می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه زردک کباب برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت گوساله و گوسفند 400 گرم
هویج یا زرده تخم مرغ 1 فنجان
پیاز 1 قطعه
آرد نخودچی 4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
مواد لازم برای سس
پیاز 1 قطعه
کره 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع کافی
قند کافی
سرکه کافی
زعفران کافی
زردآلو 6 تا 8 عدد
اب ⅔ لیوان

طرز تهیه زردک کباب

مرحله اول

برای تهیه کباب زردک خوشمزه ابتدا گوشت گوسفند و گوساله را ریز خرد می کنیم سپس در چرخ گوشت گذاشته و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس پیاز را پوست بگیرید و بشویید.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندان های ریز رنده شده رنده می کنیم سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. سپس زرده را شسته سپس پوست آن را جدا می کنیم و با رنده ریز رنده می کنیم و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله آردنهودچی را به همراه نمک و فلفل به گوشت چرخ کرده اضافه کنید سپس ورز دهید تا مواد مخلوط و یکدست شود. سپس مقداری از سس باربیکیو را برمی داریم.

مرحله چهارم

حالا سس کباب را مانند شام شکل می دهیم سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و داخل تابه کمی روغن و کره می ریزیم. سپس سیخ ها را در تابه می گذاریم و دو طرف سیخ ها را کمی تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیخ ها را از تابه خارج می کنیم سپس سس کباب را آماده می کنیم به این صورت که ابتدا پیاز را پوست گرفته و سپس آن را شسته و به صورت ورقه های نازک برش می دهیم. سپس در همان ماهیتابه ای که کباب را سرخ کرده بودیم پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شفاف شود سپس کمی آب اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا پیاز کاراملی شود. سپس شکر را به همراه آب و زعفران و سرکه به پیاز عسلی اضافه می کنیم سپس هم می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سیخ ها را داخل سس می گذاریم سپس درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم سیخ ها در سس بماند تا سس جذب شود. سپس وقتی سس به غلظت دلخواه رسید، اجاق گاز را خاموش می کنیم.

مرحله هشتم

سرگرمی روز کباب زردک را در ظرف دلخواه می چینیم سپس مقداری از سس کباب را روی کباب ها می ریزیم. سپس کباب زردک را با نان سنگک سرو می کنیم و سبزی می خوریم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا