آشپزی

طرز تهیه کباب سینی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه تابه باربیکیو

کباب سینی یکی از غذاهای سنتی ترکیه است که با دستور پخت های مختلفی تهیه می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه تابه باربیکیو برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 400 گرم
پیاز 1 قطعه بزرگ
سیر 1 قرص
جعفری ½ فنجان
فلفل سبز 9 عدد
نمک، فلفل و آویشن کافی
فلفل ½ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ½ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی 2 عدد
سیب زمینیها 2 تا 3 عدد

طرز تهیه تابه باربیکیو

مرحله اول

برای تهیه کباب ابتدا گوشت را ریز خرد کرده سپس در چرخ گوشت گذاشته و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس جعفری را شسته و در آبکش می گذاریم.

مرحله دوم

حالا بگذارید آب اضافی جعفری کاملا کشیده شود سپس آن را داخل غذاساز بریزید. سپس سیر و پیاز را پوست گرفته و بشویید سپس به 4 قسمت تقسیم کرده و در غذاساز بریزید.

سطح سوم

در این مرحله 1 عدد فلفل سبز را شسته سپس داخل غذاساز می ریزیم و هم می زنیم تا مواد کاملا مخلوط شوند. سپس مخلوط جعفری را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید، سپس نمک، فلفل و آویشن را اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا پوره گوجه فرنگی را به همراه رب فلفل به گوشت چرخ کرده اضافه کنید سپس ورز دهید تا مواد با هم ترکیب شده و یکدست شوند. در مرحله بعد روغن مایع را به مواد باربیکیو اضافه می کنیم و ورز می دهیم و روی کاسه را سلفون می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد کباب را در یخچال می گذاریم و به مدت 1 تا 2 ساعت استراحت می دهیم. سپس بعد از گذشت این مدت پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم و با چاقوی دلبری ورقه ای برش می دهیم.

مرحله ششم

حالا فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود. سپس سیب زمینی ها را با روغن مایع آغشته می کنیم و در تابه می چینیم و روی آن ها مقداری ادویه می پاشیم.

مرحله هفتم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را روی سیب زمینی ها پخش می کنیم و روی آن را با کمی روغن مایع می پوشانیم. سپس گوجه ها را شسته و به 4 قسمت تقسیم می کنیم و به همراه فلفل سبز باقی مانده روی گوشت می گذاریم.

مرحله هشتم

در آخر سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و در فر می گذاریم تا سرخ شود و بعد کاملا پخته شود. سپس کباب را از فر خارج کرده و با لیموی تازه و نان سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا