آشپزی

طرز تهیه کباب شیشلیک +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شیشلیک کباب

شیشلیک یکی از پرطرفدارترین انواع کباب ایرانی است. این کباب آنقدر خوش طعم و لذیذ است که همه را به خود مشغول می کند و شاید به معنی اسم آن فکر نکرده باشید؟ باید بگوییم که نام این کباب ربطی به عدد شش ندارد. در واقع در زبان ترکی قفقازی کلمه شیش به معنای سیخ و پسوند نسبی بودن است. پس می توان گفت شیشلیک به معنای کباب به سیخ است. اکثر مردم ترجیح می دهند این غذای خوشمزه را در یک رستوران بخورند زیرا فکر می کنند که نمی توانند این کار را انجام دهند. در این مطلب طرز تهیه شیشلیک خانگی را مرحله به مرحله برای شما آماده کرده ایم. با ما بمان.

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
دنده گوشت گاو یا بره 1 کیلوگرم
ماست 1 فنجان
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
پیاز 5 تکه
گوجه فرنگی 10 عدد
کره 10 قاشق غذاخوری
آب لیمو 3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل تا جایی که لازم است

طرز تهیه شیشلیک کباب

مرحله اول

همانطور که می دانید برای تهیه شیشلیک باید از گوشت گاو یا دنده بره استفاده کنید که البته با دنده بره خوشمزه تر خواهد بود. در واقع تنها تفاوت بین کباب شیشلیک و کباب برگ این است که شیشلیک با استخوان درست می شود.

مرحله دوم

برای بهترین نتیجه، مطمئن شوید که گوشت دنده را با یک چاقوی تیز و سنگین یا با استفاده از چاقو به طور مساوی برش دهید. در بیشتر موارد هنگام خرید می توانید از قصاب بخواهید که گوشت را برای شما برش دهد. پیاز را بشویید و پوست بگیرید.

طرز تهیه شیشلیک کباب

حالا برای گرفتن آب پیاز می توانید آن ها را با رنده ریز خرد کنید یا از مخلوط کن استفاده کنید. پیاز رنده شده، ماست، زعفران پخته شده، آبلیمو، روغن و کمی فلفل سیاه را در ظرفی بریزید و مخلوط کنید، سپس گوشت را در این مایع قرار دهید.

مرحله چهارم

سپس آن را حداقل یک شبه رها کنید. این به ترد شدن کباب کمک می کند. توجه داشته باشید که در این مرحله نباید به گوشت نمک اضافه کنید زیرا باعث خشک شدن کباب می شود. پس از سپری شدن زمان لازم، اکنون باید دنده ها را به سیخ بکشید.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که برای این کار باید استخوان را در دست بگیرید و سپس گوشت را از بالای دنده به سیخ بکشید تا سیخ از وسط دو استخوان دنده عبور کند. با این کار دیگر سیخ ها روی سیخ نمی چرخند.

مرحله ششم

توجه داشته باشید که برای کباب کردن راحت‌تر گوشت هنگام سیخ کشیدن، منحنی همه دنده‌ها یک طرف باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که گوشت با استخوان در قسمت بالایی بسیار نازک تر است، بنابراین می تواند خیلی سریع بسوزد.

مرحله هفتم

برای جلوگیری از این اتفاق، پس از سیخ کشیدن گوشت روی استخوان، فویل آلومینیومی قرار دهید. به این ترتیب گوشت همه جا پخته می شود و هیچ قسمتی از کباب نمی سوزد. علاوه بر این سیخ ها زیباتر به نظر می رسند.

مرحله هشتم

هنگام کباب کردن بهتر است از ذغال استفاده کنید، اما اگر دسترسی ندارید می توانید شیشکی را در فر یا روی اجاق با دمای متوسط ​​بپزید. در حین پخت، کره را آب کرده و مقداری زعفران به آن اضافه کنید و چند بار آن را روی سیخ ها بمالید.

مرحله نهم

وقتی سیخ ها نیمه تمام شد، می توانید روی آن ها کمی نمک بپاشید. گوجه فرنگی برای مدت کوتاه تری کباب می شود. بهتر است در اواخر پخت کباب گوجه ها را از وسط نصف کنید و روی سیخ بگذارید.

مرحله دهم

برای طعم دادن می توانید مقداری نمک نیز روی گوجه ها بپاشید. بعد از اینکه سیخ ها و گوجه فرنگی ها تمام شد، آنها را با برنج زعفرانی سرو کنید. برای طعم دادن می توانید از کمی کره و همچنین برش های لیموترش تازه استفاده کنید. به طور سنتی سیخ ها را با دوغ سرو می کنند. نوش جان

نکاتی در مورد طرز تهیه شیشلیک کباب

از کیوی استفاده کنید

شاید کباب غذای ساده ای به نظر برسد اما برای اینکه کباب خوش طعمی داشته باشید باید پخته شود تا زیاد خشک نشود. اگر به دلایلی نتوانستید یک روز زودتر گوشت ها را آماده کنید، می توانید از مقداری کیوی له شده استفاده کنید. اسیدیته کیوی باعث نرم شدن گوشت می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا